Klik met de rechtermuisknop op de interface

Hallo

Mijn collega heeft een interfaceprobleem bij al zijn rechtsklikken. Zie screenshot
Het zit in SW Pro 2022 Sp4
" Ik heb geen probleem met mijn premium versie"

Heeft u een oplossing? Alstublieft

Hallo.
Misschien beginnen met het proberen van een reparatie van RX.

2 likes

Hallo
Is het het onvolledige menu dat het probleem is?

1 like

Het werkt niet.

Ja, dat is het probleem.

Probeer in dat geval het volgende

1. Klik op Extra > Aanpassen of klik met de rechtermuisknop op de vensterrand en klik op Aanpassen.
  2. Klik op het tabblad Aanpassing onder Snelkoppelingen aanpassen of Menu's aanpassen op Alles weergeven.
  3. Klik op OK.

start vervolgens SW opnieuw op

Hij heeft altijd de leegte eronder. :confused:
Ik denk dat we door de herinstallatie gaan.

je SW opnieuw opgestart na wijzigingen?

Natuurlijk hebben we het zelfs meerdere keren getest. Het probleem bestaat al sinds het begin. Zodra het was geïnstalleerd (geïnstalleerd op een nieuwe machine) had het het probleem.

Dit is een standaardoptie zodra deze is geïnstalleerd. En wat de uitvoering ook is. Na het opnieuw installeren hebben dezelfde opties ingeschakeld.
Ben je door dat raam gegaan? Je moet " alles weergeven " activeren voor snelkoppelingen, niet voor menu's (niet erg logisch voor mij maar dat is wat werkt). Schakel bij twijfel alle tonen in voor snelkoppelingen en menu's. En vooral opnieuw opstarten sw.

Voordat u een nieuwe installatie uitvoert, kunt u proberen opnieuw op te starten met een resetprofiel om te zien of het niet het gebruikersprofiel is dat het verknoeit.
Om dit te doen, opent u solidworks en start u solidworks RX en klikt u op de link in het rood:

Solidworks begint met het fabrieksprofiel (zoals tijdens de installatie), de boot die volgt op het profiel keert terug.
Als met het fabrieksprofiel de bug nog steeds aanwezig is, komt deze niet uit het profiel, als deze er niet meer is, laadt u gewoon een ander profiel opnieuw of reset u het en voert u het netjes opnieuw uit:

1 like

We hebben het geprobeerd en het werkte niet. Bedankt voor je hulp :slight_smile:

Sbadenis, bedankt BCP :slight_smile: Het is het profiel dat disfunctioneel was.

1 like

Dit is vaak het geval, vooral wanneer je het profiel van een lagere versie aanhoudt.
Vergeet niet het beste antwoord te selecteren om het onderwerp af te sluiten.