Hartelijk dank!
Roodborstje van de zwart-witte Zoeloes
unnamed.jpg
Hallo
Is het gebruik van een converter niet mogelijk? 3ds om te stappen of iets anders?
Kunt u het bestand niet rechtstreeks bijvoegen? Dit bespaart tijd.
Ik denk dat dit bericht niet per se op de juiste plaats staat.
Niets ernstigs, ik nodig je uit om het opnieuw te posten in een van de bestaande groepen, bijvoorbeeld "te vervullen positie", of om het rechtstreeks naar Clementine te sturen, die het graag op de juiste plaats zal plaatsen. =)
Veel succes met je project.
https://youtu.be/AMTXymPDDfk
Goedenavond allemaal en bedankt voor jullie antwoorden!
U kunt de bestanden downloaden in elk formaat dat hier is gemaakt:
http://we.tl/MenHq9ZO0z
(link beschikbaar tot 1 juni, het zal genoeg zijn denk ik)
Ik geef aan dat dit bestand alleen als voorbeeld wordt gebruikt, het is geen definitieve versie, het is sindsdien een beetje verplaatst, het is gewoon zodat je de chmilblic kunt bekijken =)
Om je meer te vertellen, afgezien van het feit dat deze totems van 500mm hoog en 150mm breed/diep, (op een hoogte van 400mm) rond palen met een diameter van 115mm zullen moeten schuiven (met een deel dat de paal als een kraag gelijk aan de bodem lijmt), zijn er niet echt andere kanten. Ze hebben ook een links/rechts symmetrie als dit kan helpen bij de keuze van een tool of een manier van werken.
Ik denk dat je door het bestand te zien het probleem beter zult begrijpen. Ik wacht gewoon op uw mening, om te weten of ik het model volledig opnieuw moet doen op solidworks, of dat een conversie of een "scan" mogelijk is, en ik zal dan contact opnemen met Clémentine om me naar de juiste plaats te sturen om te posten! Nogmaals sorry dat ik zo een beetje vaag tussenbeide kom, vooral als een neofiet op het forum en op het gebied van CAD =) In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp, het is echt leuk en we zullen lynkoa graag noemen als dank aan het einde van het project!
Hallo
Geen ander formaat?
A priori is het mogelijk om te exporteren in IGES-formaat, zie deze link:
http://www.3dmax-tutorials.com/Exporting_IGES_Files.html
Ik heb het kunnen opslaan in het native Solidworks-formaat, namelijk de .sldprt
Ik heb een STL en een WRL (elk 110 MB) kunnen maken, maar ik denk dat deze formaten ook niet geschikt zijn om af te drukken?
Hoi allemaal!
Ik heb zelf al geprobeerd om de .obj op solidworks te openen die voor de gelegenheid vers is geïnstalleerd en deze naïef terug te sturen naar de fabrikant in .sldprt, dit wordt niet geaccepteerd. Ik weet niet hoe ik te veel moet zeggen, maar ik denk dat het de tegenhanger is van vectorisatie op illustrator (ik ben een grafisch ontwerper). Je moet deze stapel stippen en kleine oppervlakken veranderen in mooie, vloeiende, strakke rondingen. Zo zeg ik het in mijn woorden... Is dit wat we een "oppervlakte" bestand noemen?
Nogmaals, dit bestand is bedoeld om een thermovormende plastic schaal te maken. Ze zijn gewend om samen te werken met grote bedrijven in bijvoorbeeld de auto- of meubelindustrie, ze hebben perfecte "vector" -bestanden nodig =)
De STL moet geschikt zijn voor 3D-printen, hier wordt hij bevestigd (geritst neemt hij 10 keer minder ruimte in beslag).
.PL bedankt voor je antwoord!
Maar nogmaals, dit is NIET bedoeld voor 3D-printen, maar voor industriële productie in Plastic Thermoforming. (Vandaar de noodzaak om precieze afmetingen te integreren.)
Ik denk dat de "schone" oplossing zal zijn om de bestanden volledig opnieuw te maken op solidworks, met als "model" ons bestand in een wolk van stippen ... Wat denk je?
Als dat het geval is, zal ik dit bericht verwijderen en opnieuw plaatsen in vacatures =)
Bedankt!
Inderdaad, sorry, ik heb de draad niet goed herlezen vanaf het begin.
Het kost niets om te vragen of het bestand compatibel is!
Maar a priori geen andere oplossing dan herontwerp in dit geval...
Dank u voor uw antwoord!
We gaan dit bestand naar onze fabrikant sturen (het kost niets zoals je zegt), maar ik denk dat het probleem hetzelfde is.
Dus inderdaad, het herontwerpen van de totems zal de oplossing zijn denk ik... Bedankt!
Hallo
Heeft u de reactie van uw leverancier ontvangen?
Is er geen manier om de maaswijdte te vergroten? (verklein de grootte per element).
Vraagt uw onderaannemer u om een uitwendig oppervlak, een verdikt oppervlak (of volume)?
Met SW, Scan3D, kun je een oppervlak uit het gaas halen. En corrigeer oppervlaktefouten die SW niet kan corrigeren.
De transformatie tot een oppervlak is mogelijk, maar voor een goede basis zou het nodig zijn om de totems apart te behandelen.
Ik krijg resultaat, maar de behandeling duurt erg lang
Inderdaad, zoals Gerald opmerkt, gaan we het onderdeel volledig opnieuw laten ontwerpen in solidworks, gezien de moeilijkheid van digitalisering... Het was daarom de fout van een neofiet om een persoon die modelleert en niet CAD-werk aan de basis te laten werken.
De leverancier kan niet met dit soort modellen werken, zonder afmetingen en zonder afmetingen, wat toch heel logisch is.
In ieder geval, bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik hoop dat het andere mensen met hetzelfde probleem kan helpen...
We zijn er inderdaad in geslaagd om een oppervlak uit het gaas te extraheren, dankzij Scan naar 3D, maar de weergave en benadering van de bewerking is verre van nauwkeurig en efficiënt genoeg om op dit moment een levensvatbaar bestand voor industriële productie te creëren.
Bedankt allemaal!
@Robin
Het bestand dat ik je heb gestuurd door we transfer "surface totem 2" heeft minder gaten en zou gemakkelijker te repareren zijn door een surface pro.