Carrosserieën combineren voor 3D-printen

Ik heb een mechanisch gelaste assemblage met plaatwerkdelen en volumedelen.
Voor een kwestie van montage is er speling (1 mm) tussen veel onderdelen en positioneringshoeken van de platen.

Om mijn onderdeel te 3D-printen, moet ik een enkel lichaam krijgen (met alle onderdelen gecombineerd) en vervolgens alle holle lichamen vullen.
De Solidworks-maaidorserfunctie kan niet overweg met "niet-gewricht" lichamen.
Heb je een oplossing (of software) om dit eenvoudig te doen (zonder alle functies te traceren)?

Hallo

Kijk naar mijn tutorial, het zou je moeten kunnen helpen. Hiermee kunt u een onderdeel maken van een assemblage en de onderdelen samenvoegen om simulatie te vergemakkelijken, en dit onderdeel houdt een link met de assemblage. Als je een onderdeel in de assembly aanpast, volgt het onderdeel dat je ervan hebt gemaakt.

2 likes

Hallo

Ik begrijp uw vraag niet helemaal.

Wanneer u zich in uw hoofdassemblage bevindt, drukt u gewoon op "Opslaan als" en selecteert u vervolgens het type "Onderdeel". Dit zal resulteren in een artikelbestand met al uw onderdelen geconverteerd naar volumelichamen.

Ik voeg een voorbeeld toe (SW2016).

Vriendelijke groeten

combiner_sw.zip
2 likes

Bedankt voor de tutorial, maar het is hetzelfde als opnemen in een deel en vervolgens combineren.
De delen van het geheel zijn alleen verbonden door randen (plaatwerk op plaatwerk).
Bij registratie in .prt worden de lichamen niet gecombineerd omdat ze elkaar niet raken.

face.jpg

Re

Als ik het goed begrijp, wilt u de hiaten opvullen en een compleet volume maken, klopt dat?

U kunt dan de functie "Kruispunt" gebruiken in de context van de onderdelen. In uw geval zult u verschillende manipulaties moeten ondergaan, aangezien u een assemblage heeft.

1- Sla uw assemblage op in delen (u krijgt volumelichamen.

2- Creëer een extrusiebaasfunctie die alle volumelichamen omhult (niet samenvoegen, op deze manier kun je de functie verbergen en je lichamen vinden).

3- Gebruik de functie "Invoegen" (zie de verschillende opties indien nodig in de help). En uiteindelijk kun je de lichamen daarna "combineren", omdat er dan geen ruimtes meer zijn.

Ik zal nog een voorbeeld bijvoegen

Vriendelijke groeten

assemblage_combiner.zip
1 like

Ik heb het geprobeerd, maar de lichamen zijn verbonden door randen, dus "nul dikte", dus het werkt niet.

Hallo

Inderdaad, SW staat niet toe dat je lichamen in tangent contact combineert. Ik zie geen oplossing/truc om je aan te bieden.

Vriendelijke groeten

Hallo

Om te proberen

Maak bazen naar het tegenoverliggende oppervlak door de bazen samen te voegen.

Je hebt geen tangent contact meer. uw onderdeel moet exporteerbaar zijn in STL  en compatibel zijn met de 3D-printer...

Chrtof.

Dat is waar, maar gezien de complexiteit van het model duurt deze bewerking een dag (elke keer uit te voeren als er een evolutie van het 3D-model is...)

We gaan naar een andere app om dat te doen

Hallo

je kunt proberen met de functie "Gezicht verplaatsen" om de gezichten in contact te brengen of het te laten kruisen en vervolgens alles samen te voegen.

En waarom niet gewoon de vellen dikker maken om de opening tussen de buis en de platen op te vullen

en maak vervolgens een deel van uw assemblage

@+ 

1 like