Het vullen van een oppervlaktevolume (blad) voor eindige-elementenberekening?

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar eindige-elementenberekeningen uit te voeren op een mes dat in het oppervlak is getekend (niet door mij).

Ik plaats mijn inspanningen en mijn bewegingen tot nu toe geen probleem, en wanneer ik de simulatie wil uitvoeren verschijnt de volgende foutmelding:

"De dikte van een romp of meer is niet gedefinieerd."

Dus ik denk dat het probleem komt van het mes dat in het oppervlak zit en ik zou dit volume willen vullen. Na het zoeken op google, forums of andere kan ik geen oplossing vinden of heb ik niet de juiste methode.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Fijne dag.

Quentin

Hallo

Waarom niet in het oppervlak blijven en daarom de dikte van de romp in de simulatie invoeren zoals het bericht aangeeft?

@+

2 likes

Hij vraagt je om de oppervlakken dikker te maken

Je moet dus neutrale oppervlakken hebben zonder dikte

Neem dus het verdikkingsgereedschap in het oppervlak

zoals onze vriend Coyote zegt  

@+

1 like

welke versie van SW bent u in om uw bestand te posten

@+

Dank u voor uw antwoorden.

Ik ben op SLDW 2013 sp3.

Helaas kan ik de bestanden niet verspreiden omdat het professionele bestanden zijn en bovendien "under secret".

Ik zal de methode proberen die je me hebt geadviseerd. :)

Hallo

qd: u bevindt zich in simulatie, u kunt de dikte van uw oppervlak invullen door met de rechtermuisknop op uw onderdeel te klikken en naar "schalen definiëren ... " (zie bijgevoegde afbeelding).

Fijne dag.

capture.jpg
2 likes

Als de PAL niet door u is ontworpen en in volume denk ik dat het een import is ... Heb je een importdiagnose gedaan op het onderdeel en "probeer alles te repareren" om te zien of deze manip niet genoeg zou zijn om het weer in volume te brengen?

Bedankt Npouget, ik heb mijn rompdikte ingevoerd en ik heb mijn studie kunnen afmaken.

Dank u voor uw snelle antwoorden.

Fijne dag

Quentin

1 like