Hoe geef ik een nummer aan een product of onderdeel voor stuklijst en tooltip voor tekenen onder catia V5?
Kunnen we automatisch een nummer toekennen aan de elementen waaruit de assemblage bestaat in de volgorde van de creatieboom? 1, 2, 3.... ?
Hoe geef ik een nummer aan een product of onderdeel voor stuklijst en tooltip voor tekenen onder catia V5?
Kunnen we automatisch een nummer toekennen aan de elementen waaruit de assemblage bestaat in de volgorde van de creatieboom? 1, 2, 3.... ?
Hallo
Ik heb Catia niet bij de hand, ik zal er vanavond naar kijken, maar ik vond dit als het je kan helpen: catiatutorial.free.fr/assemblage/Capteur/nomenclature.html
Dimitri
In feite werkt hun methode als ik een geavanceerde nomenclatuur genereer. Maar als ik de nomenclatuur invoer, werkt het niet, ik krijg geen toegewezen nummers te horen. Ik zou liever eerder een nummer kunnen toekennen dan nomenclatuur, omdat nomenclatuur de naam is van het onderdeel in onze macro.
Super! heel erg bedankt Franck
Sterker nog, ik sprak te snel. Ik heb het geprobeerd met een assemblage waar ook productassemblages in zitten. En Catia plakt geen nummer op deze assemblages, maar op de onderdelen waaruit ze bestaan. (dat is niet wat ik wil) zie bijgevoegde foto's.
Heeft u een oplossing voor alleen de nummering van kamers op de 1e verdieping?
Hallo
U wilt gewoon de nomenclatuur van het eerste niveau!
Het beste zou zijn om te zien dat er met Dassault waarschijnlijk een module is waarmee je de BOM-formaten kunt opslaan en wijzigen (ik heb het niet).
Anders kun je sleutelen, maar na het genereren van de nomenclatuur moet je de weergave met de tabel bevriezen.
Met andere woorden, de updates zullen handmatig zijn.
De truc is om een onderdeel (niet leeg) te importeren dat het nummer van de subassemblage (we plaatsen deze net onder of boven) van de subassemblage zal nemen.
Wij genereren de nummering.
Verwijderen onder Analyse / nomenclatuur / definitie van formaten (de inhoud van het venster Samenvattingseigenschappen)
In CATDrawing genereren we de getallen en vervolgens de tabel
Vervolgens verwijderen we in het CATProduct de eerder geïmporteerde onderdelen
We werken de tekening bij.
We verwijderen de luchtbellen van de componenten van niveau 2
We vervangen de bubbels van de verwijderde stukken op de juiste subsets van niveau 1
De nummers van de subsets van niveau 1 worden handmatig ingevuld
We bevriezen de weergave die de nomenclatuur bevat.
Als u moet bijwerken, moet u de weergave natuurlijk vrijmaken en handmatig opnieuw uitvoeren.
Wees voorzichtig als u onderdelen toevoegt aan de optie om de bestaande nummering te behouden.
Het is doe-het-zelf.