Hoe voeg ik een drop-down menu toe met een variabele in de menukeuzes?

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een deelkaart op solidworks PDM, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een vervolgkeuzemenu te maken, met mogelijke keuzes van de verschillende materialen die in de bibliotheek zijn toegevoegd, volgens een variabele, om te voorkomen dat ik elke keer moet bijwerken wanneer ik een materiaal in SW toevoeg.

Dank u voor uw antwoorden. 

Hallo

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de Solidworks materiaal "database" te koppelen aan een drop-down lijst in de kluis.

In ons geval wordt het materiaal geselecteerd in Solidworks en vervolgens omhoog verplaatst in de kaarten naar een tekstveld dat is toegewezen aan een eigenschap van het bestand.

Daarna, aangezien u lijsten uit de kluis kunt koppelen aan een SQL-database, moet u kijken of er geen mogelijkheid is om in de kluisdatabase te typen met behulp van een sjabloonbestand met al het gebruikte materiaal en alles in een variabele te plaatsen.

Naar mijn mening zou de gemakkelijkste manier zijn om contact op te nemen met de hotline om te zien of ze dit niet al met een klant hebben ingesteld.

1 like

Dank u Cyril voor uw antwoord,

Inderdaad, op dit moment gebruiken we hetzelfde proces als u (herhaal een stukje informatie van Solidworks). Nu is de tweede optie mogelijk, maar niet eenvoudig in te stellen. Ik zal later zien. Ik zal eerst zien met de ondersteuning.