Ik ben op zoek naar een oplossing om een lichaam aan te passen aan een herhaling van een ander lichaam.
Ik heb het forum doorgebladerd, ik heb vergelijkbare oplossingen gevonden, maar niet precies wat ik nodig heb.
Ik voeg een afbeelding toe om te visualiseren wat ik uitleg.
Ik werk in soliworks 2018 in de gelaste constructie.
Ik tekende een poortframe. In dit frame heb ik verticale buizen en een bovenbuis (in blauw op mijn afbeelding).
Ik gebruik de verstel-/uitschuiffunctie om de bovenbuis aan elk begin en einde van de verticale buizen door te knippen.
Het aantal verticale buizen varieert afhankelijk van de lengte van de poort.
Elke keer dat het aantal verticale buizen varieert, ben ik genoodzaakt om de functie voor aanpassen/verlengen opnieuw te bewerken om deze bij te werken volgens het nieuwe aantal verticale buizen.
Ik ben op zoek naar een automatische oplossing om niet langer gedwongen te worden om de functie opnieuw te bewerken.
Ik heb de aanpassingsmethode geprobeerd vóór de herhaling, je moet de functie nog steeds opnieuw bewerken en de nieuwe gelaste constructielichamen selecteren.
Het zou beter zijn om alleen het 1e horizontale element aan te passen en dit vervolgens tegelijkertijd met de tussenliggende hoeveelheden te herhalen.
Of maak de buis horizontaal over de gehele lengte en in plaats van deze aan te passen, maak je een schets om het materiaal te verwijderen en herhaal je deze verwijdering van materiaal door het aantal herhalingen en de stap te koppelen aan de herhaling van de staander.
De functie moet inderdaad opnieuw worden bewerkt na het verschijnen van de nieuwe lichamen.
Voor het antwoord van sbadenis kan ik niet doorgaan met een herhaling van de horizontale buizen, omdat de afstand van het vacuüm tussen elke verticale buis anders is.
- Je gebruikt niet de aanpassingsfunctie, maar het verwijderen van materiaal met een kleine vergelijking om dit alles te regelen (afstand/hoeveelheden volgens de lengte van het portaal.
- Vervolgens zet je je hoeveelheden met behulp van de vergelijking die het aantal materiaalverwijderingen neemt.
Of maak de buis horizontaal over de gehele lengte en in plaats van deze aan te passen, maak je een schets om het materiaal te verwijderen en herhaal je deze verwijdering van materiaal door het aantal herhalingen en de stap te koppelen aan de herhaling van de staander.