Hoe verander je je prtdot?

Hallo @ allemaal

Ik ben weer aan het ploeteren met het .prtdot-bestand! :triumph: :rage:

Ik heb een project gedaan waarbij ik erin geslaagd ben om een .prtdot te maken die correct werkt, vooral voor alle informatie in "eigenschap ==> aanpassen en die ik gebruik om de MEP-velden automatisch in te vullen.

Ik neem een project over dat een oude .prtdot gebruikt

Als ik een oud onderdeel open, hoe bevestig ik dan de nieuwe .prtdot die puur en alleen de oude zou vervangen.

Ik ga als volgt te werk

Vriendelijke groeten

Hoi @Zozo_mp ,

afgezien van het parallel openen van een nieuwe en een oude kamer en het doen van een CTRL-C en vervolgens CTRL-V zie ik niet al te veel, tenzij met de taakplanner
https://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_TASK_CUSTOM_PROPS.htm?id=9acfb2899c564a048897339e01b4f8f4#Pg0

3 likes

Hallo
.dot-domeinen kunnen niet worden bijgewerkt in een document (voor zover ik weet, noch met de taakplanner).
Persoonlijk heb ik een stuk code ontwikkeld dat bij het opslaan enkele parameters van het bestand controleert en de laatste wijzigingen toepast die we in de prtdot hebben kunnen doorvoeren (eigenschappen opschonen, ontbrekende toevoegen...)

4 likes

Hallo

Om deze manipulatie uit te voeren, zet ik de aangepaste eigenschappen in een formulier.
En ik noem de vorm in de oude kamers. Hierdoor kan ik de ontbrekende eigenschappen invullen en de mep automatisch invullen.

2 likes

Hallo @Cyril_f ,

DRWDOT's kunnen worden bijgewerkt door de nieuwe basiskaart te kopiëren en deze vervolgens te hernoemen naar SLDDRT (vrijstaande tekening) en om de oude bij te werken, klikt u met de rechtermuisknop in de MEP, vervolgens op eigenschappen en selecteert u " Standaardgrootte ", bladert en zoekt u vervolgens naar de SLDDRT. Ik vind het jammer dat hij niet hetzelfde doet voor de leningen...

2 likes

Ja en nee voor de loting als ik geen fout maak. De basiskaart maakt deel uit van de documentsjabloon en is niet degene die de documentopties bijwerkt, die een integraal onderdeel zijn van de drwdot.
Als u bijvoorbeeld de ISO wijzigt, wordt deze niet gedragen door de slddrt.

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden

@ac_cobra_427 Ik heb het gevoel dat dat is wat ik doe, maar het werkt niet. Voordat je een ander voorstel doet, zal ik dit nog een keer controleren.

Ik houd me er meteen aan :scream:

1 like

@ac_cobra_427

Nou, ik heb de .slddrt gekopieerd naar de SW-directory (deze stond niet op de standaardlocatie sinds de overstap naar de 2022.
C:\ProgramData\SolidWorks\SOLIDWORKS 2022\lang\english\sheetformat\GARPA -A4 landschap 2021-12-28.slddrt
Ik heb het plan opnieuw gemaakt door te selecteren zoals je hebt aangegeven en het werkt.

Vriendelijke groeten

PS: Ik heb nog een probleem dat ik op een rijtje heb gezet

BJR @Zozo_mp ,
Voor uw plannen geen probleem, maak gewoon uw plan met behulp van het plansjabloon dat goed werkt en dat u moet hebben.
Je zorg in het echte leven, ik denk dat het jouw spel is. je hoeft het alleen maar het juiste .prtprp-bestand te geven
Klik op elk onderdeel op nr. 1 en vervolgens op nr. 2 om het de juiste PRTPRP toe te wijzen.
Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo @OBI_WAN (echt blij je te zien, we missen je)

Ik ga nooit op deze dingen in, zou je zo vriendelijk willen zijn om me het volledige pad te geven
Model opties = ???

Zodra dit probleem is opgelost, zou ik in staat moeten zijn om mijn MEP te doen.
Geef me je kracht in mij

Vriendelijke groeten

1 like

BJR: @Zozo_mp ja, sorry, maar ik heb het erg druk met verschillende professionele en sportieve onderwerpen.
Voor je bestanden moest je ze maken omdat je tekeningen in het verleden goed waren.
uw pad en het pad dat u hebt gemaakt in uw documentsjablonen.
Normaal gesproken zou je erop moeten zijn als je op nr. 2 klikt.

1 like

[ZOzo in DOMME MODUS AAN]

Ik kan dit pad niet vinden omdat ik niets begrijp van SW-logica.

[zozo in CRETIN MODE /Uit]

De gemakkelijkste manier voor u is om de eigenschappen van de prtdot te kopiëren en in de oude delen te plakken.
Wees voorzichtig met configuraties, maar ik denk dat je ze in het algemeen vermijdt.

Een andere methode is om de assemblage te tekenen, een stuklijst (alleen onderdelen) te plaatsen en de vakjes in te vullen (SW zal vragen of je de link met het onderdeel wilt behouden of niet: dus valideren). Als de eigenschap niet bestaat, wordt deze aangemaakt.
Voordeel: als een waarde regelmatig voorkomt, kunt u kopiëren en plakken van het ene onderdeel naar het andere of zelfs naar een hele batch onderdelen.

Om voorgoed verloren te gaan, kunt u ook uw nomenclatuur voorbereiden met Excel en kopiëren en plakken van XL naar SW.

Geen belediging om te Obi_Wan, laat dit aspect van SW vallen, het is niet geschikt voor jou.

1 like

Dit wordt het SW-eigenschapsformulier genoemd.

en het is ofwel in het tabblad bronnen (aan de rechterkant van het SW-scherm), of in het startmenu van Windows/SW Tools (niet erg logisch, het tegenovergestelde zou gemakkelijker te vinden zijn geweest: SW-tools)

2023-02-08_ SW proprietes.pdf formulier (176.2 KB)

En als u een assemblage met uw onderdelen heeft, kunt u de eigenschappen ervan wijzigen door 1 onderdeel in de functie te selecteren en de juiste vorm te kiezen (in de weergave die wordt weergegeven in Obi_Wan).

En zo niet, dan is er nog een MyCadTools-tool die dat ook doet. (uh ik weet niet meer welke, misschien slimme eigenschappen of integratie)

Succes

1 like

@stefbeno waar is fucked up .prtdot STP

Hoi @Zozo_mp ,
STANDAARD Het is hier te vinden:
C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2021\sjablonen

Voorzichtig!! DE map "ProgrammeData" is een verborgen map, deze moet zichtbaar zijn.

1 like

Hallo
Vergeleken met je eerste vraag, het vervangen van de nieuwe PRTDOT door een oude, heb je:
1 / Kopieer en plak alle functies!
2/ gebruik de Dressing Standard

Wie kopieert de eigenschappen van het (nieuwe) document naar een ander (oud) document.

Maar wat mij betreft, het heeft geen zin om het te doen! u hoeft alleen maar uw formulier op een oud plan te starten.
Waar het om gaat, is uw plan. In je tekening vervang je de Basemap! als je een nieuwe hebt.

1 like

Hallo CEDRIC

Ik heb een .prtdot naar deze directory gekopieerd, maar hoe zorg ik er nu voor dat de bestaande delen naar deze .prtdot verwijzen.
Als ik ==> bestand ==>property Ik heb niet het juiste sjabloon, dus voor elk deel dat ik ga openen moet ik het nieuwe .prtdot vertellen om rekening mee te houden en dat is wat ik niet weet hoe te doen

Voor het plan lukt het me om het juiste achtergrondplan te hebben, het is alleen het deel dat ik moet oplossen

OK
Als ik het goed begrepen heb, als je een nieuw toneelstuk maakt, heb je niet de juiste templete van het stuk, de beroemde PRTDOT!
Klopt dat?

Ja, ook daarvoor, maar het is meer een oud project, dus een oud onderdeel waar ik het juiste sjabloon aan wil toevoegen om de nieuwe te hebben die meer eigenschappen bevat die automatisch worden opgehaald in de MEP om de cartridge te vullen

Bedankt voor je geduld
Bedankt @ All voor je geduld