Hoe verander ik het uiterlijk van functies?

Hallo 

Ik heb een betonnen plaat ontworpen waarin ik groeven en andere heb. Ik zou deze plaat graag uit één stuk willen ontwerpen met de groeven. Dus ik heb in totaal 2 functies. Is het mogelijk om voor elke functie 1 verschijning te hebben?

Bedankt

Ja, selecteer gewoon de gezichten en geef ze een andere kleur

4 likes

Hallo

U kunt het zelfs rechtstreeks op de functies doen, zodat u niet alle gezichten één voor één hoeft te selecteren. (klik met de rechtermuisknop op de functie en het uiterlijk)

5 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Wanneer ik mijn functie selecteer, wordt de weergave toegepast op het geheel van de functies en niet op de genoemde functie.

In feite komt mijn probleem voort uit het feit dat ik een extrusie heb gemaakt om een groef te vullen en dat de bovenkant van de bijbehorende schets collineair was met de bovenkant van de groef. Dus ik heb een zeer kleine afmeting (0,001 mm) geplaatst, waardoor mijn extrusie (in zwart op de foto) uit mijn groef steekt, anders doet solidworks alles dezelfde kleur. 
Bij het aanbrengen van kleuren moet ervoor worden gezorgd dat het hoogste niveau in uiterlijk en dus functie wordt geselecteerd en niet het lichaam!

couleurs_rainures.jpg

je hebt welke SW-versie 

Ik ben in SW 2017 

@+

Ik ben op SW 2019