Hoe ontwerp en vermaak je een mini-wasmachine?

Hallo

Ik heb een heel eenvoudig project. Ik wil graag een mini-wasmachine ontwerpen en produceren. Natuurlijk moeten de ontwerp- en fabricagekosten lager zijn,

En het gebruik moet eenvoudig zijn. Ik sta nog maar aan het begin van mijn project, de brainstormfase. Ik weet nog niet welke methode ik moet gebruiken en ik heb alleen een heel ruw idee van de maatvoering. Ik ben daarom op zoek naar documentatie, informatie of advies die me kunnen helpen mijn project te realiseren. Uiteraard zal ik deze machine voor persoonlijke doeleinden gebruiken. Ik moet er dus voor zorgen dat het goed werkt. Dank aan degenen die me in staat zullen stellen in de goede richting te gaan.  

1 like

Hoi @ guillaume

een wasmachine WAT de afwas, de was, een auto?

Nu ik een product opnieuw maak dat in grote aantallen uitkomt, weet ik niet zeker of het financieel betrouwbaar is

@+ ;-)

1 like

Hallo

Misschien moeten we ons naar mijn mening baseren op de calor-machines:

http://www.calor.fr/sites/calor/files/not_notice/fichiers/machine_a_laver_5023_5024_5033.pdf

Het systeem is heel eenvoudig (mijn moeder had er een) en gemakkelijk te verbeteren

Hallo Guillaume!

Benieuwd je vraag!!

u zich waagt aan een project-/product-/procesontwikkelingsfase... En in alle eerlijkheid is het een enorme klus (de mijne). 

De informatie die we u waarschijnlijk zullen verstrekken, is de informatie die u van het net zult halen (tenzij we een wasmachine-expert op Lynkoa hebben).

De gemakkelijkste: 

- maak al een inschatting van tijd/kosten/budget (je zult al zien dat, zoals GT22 zegt, het niet rendabel is)

- Doe een mini-benchmark (analyse van de producten op de markt, van de eenvoudigste tot de meest complexe)

- Brainstorm (bekijk wat je wilt behouden of overdragen ten opzichte van wat er op de markt wordt aangeboden)

- en begin dan na te denken over uw productontwerp...

Nou, de stappen zijn hierboven erg vereenvoudigd !!

Als je er helemaal voor gaat, bravo;) Speciaal voor een uniek model en persoonlijk gebruik.... Het gaat je een arm en een been kosten.

Of misschien vertel je ons niet alles...

Cédric.

4 likes

Deze is vrij origineel... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=SFdBszBXig8&feature=related

2 likes

Guillaume

Schrijf een reeks specificaties en maak vervolgens een "Uitdaging".

De hele LYNKOA-gemeenschap zal je een beetje helpen bij je project. 

1 like

Goed project, goed idee!

Afgezien van de koffer uit het leerboek of het werken in de buurt van een schroothoop, zijn er 2 echte oplossingen:

- De "Mother Denise" methode met oude wasmachines

- Koop uw 2e handsmachine bij solidariteitsverenigingen (tussen 100 en 150€).

Goedkoper, pas op voor waterlekken en een machine die mogelijk minder goed werkt dan de 2 bovenstaande oplossingen.

Mijn nieuwsgierigheid dwingt me om de echte vraag te stellen: waarom een standaardmachine maken die redelijk geprijsd is? Tenzij het niet standaard is.

Ik vond op het net, bijna nieuw en zonder de "fiets" dit model"

Carad Sirocco MW200TR - Mini was-droogcombinatie - Capaciteit 3 + 1 kg - CC - Doorschijnend en blauw"

voor 89€ (eenmaal gebruikt zonder verzendkosten) of 149€ gloednieuw. Het vullen en legen gaat handmatig. Maar het is niet in kitvorm en het maakt ook niet schoon!

Mijn antwoord komt te laat. Het kan nuttig zijn voor iemand anders.

Ik heb een paar artikelen gelezen over mini pedaalwasmachines. Ik denk dat ze gemakkelijker te ontwerpen zijn. Het is dus beter om met de hand een prototype te maken om te testen en vervolgens een motor toe te voegen.

U kunt ook onderdelen voor catia V5R20 en solid Works gebruiken op de "grabcad" website.

U kunt ook tweedehands wasmachines kopen om te testen, het werkingsprincipe te leren en ze te gebruiken voor reserveonderdelen.

U kunt de catalogi van nieuwe wasmachines op de markt raadplegen om een idee te krijgen. Bijvoorbeeld, ik vond hier : 

http://machine-a-laver-linge.com/mini-machine-a-laver/

Een aan de muur gemonteerde wasmachine waarmee u de beschikbare ruimte goed kunt beheren.