Een aangepaste eigenschap instellen

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het mogelijk is, maar zeker ja, is het mogelijk om een aangepaste eigenschap in te stellen en hoe doe je dat?

Bij voorbaat dank

Hallo

Configureer het in relatie tot wat? Omdat het enorm is.

2 likes

Ok excuseer me voor de vaagheid en dank u voor uw vraag,

Ik heb een aangepaste eigenschap die me de nerfrichting van een stuk hout vertelt, wat in eerste instantie "langkorrelig" is omdat mijn stuk een lengtemaat heeft die groter is dan de breedte.

Maar als ik de lengtemaat instel, wordt deze lengte kleiner dan de breedte.

Dus ik zou graag "Long Wire" willen instellen op "Short Wire" voor mijn tweede setup.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest

Hallo, ik heb een track die nog niet is getest, in principe met een IIf() voorwaarde, het is mogelijk om de langere lengte van de twee variabelen (maattype) te bepalen, dan is het in de aangepaste eigenschappen mogelijk om aan deze hoeveelheid te binden, 

2 likes

Er zijn ook eenvoudigere kubusvisualisaties, waarbij de lengte automatisch wordt aangepast,

Slechts één ding ontgaat me, ik ben niet bekend met hout, maar als het hetzelfde is als een metalen rooster, moet de draagrichting loodrecht op de steunen staan (45 graden om fouten te voorkomen), zodat deze niet verandert afhankelijk van lengte en breedte, 

1 like

Bedankt Lynk voor je info,

Ik vind de IIf() voorwaarde leuk, maar ik kan niet vinden waar mijn aangepaste eigenschap is opgeslagen om de vergelijking te integreren.

Kunt u mij begeleiden?

Ter info, hier is hoe ik mijn aangepaste eigendom kan registreren:

screen_shot_01-07-22_at_06.48_pm.png

Inderdaad, de Control-keuzeknop stelt de gebruiker in staat om vooraf gedefinieerde waarden te selecteren,

In dit geval is de eigenschapsnaam van deze "draadrichtingen" waarvan de waarde slechts 0, 1 of 2 kan zijn, afhankelijk van wat de gebruiker heeft gecontroleerd,

Voor de voorwaarde vindt u hieronder illustraties,

De eigenschap "draadrichting" is gedefinieerd in aangepaste taal, aangezien deze waarde wereldwijd wordt berekend, vermijdt het de toewijzing voor elke configuratie ;)

(persoonlijk neig ik naar de visualisatiekubus, het is eenvoudiger en praktischer voor mij) 

capture_00.png
capture_01.png
capture_02.png
capture_03.png
4 likes

Bedankt Lynk voor deze mini-tutorial, het is geweldig!

Aan de andere kant heb ik nog steeds problemen, want dat is het niet helemaal.

De retourwaarde per draadrichting moet lange draad of korte draad zijn, niet de grootste afmeting van het onderdeel, wat ik al heb met de visualisatiekubus, zoals je hierboven hebt besproken.

Als ik het voorbeeld neem van het stuk dat 300x150 is en mijn draadrichting is op 300, is het een lange draad, aan de andere kant, als ik mijn lengte van 300 naar 100 knip, heb ik een stuk dat 100x150 is en met een korte draad, aangezien de draadrichting niet is veranderd.

Ik hoop nogmaals dat ik duidelijk ben geweest

Ok in dit geval stel ik voor om de vergelijking door te geven met Excel (ontwerptabel), omdat de vergelijkingstool alleen waarden kan verwerken, geen tekst, dus de eigenschap "draadrichting" zal specifiek zijn voor de configuratie 

capture_04.png
capture_06.png
1 like