Hoe dimensioneer je een stuk buis langs de neutrale vezel op solidworks 2022?

Hallo

Hoe kan ik de afstand van mijn onderdeel op mijn buis langs de neutrale vezel beoordelen?

De eenvoudigste manier is om uw schets in de kamer te dimensioneren en vervolgens uw afmetingen te importeren via het invoegen van het object van het model dat is gemarkeerd voor tekening als dit het geval is of niet is gemarkeerd voor tekening

Hallo

Ik weet niet of je je buizen zelf buigt, maar bij ons doe ik dat wel en ga ik zo te werk:
https://www.lynkoa.com/contenu/comment-déplier-un-tube-0

Bedankt voor je antwoord, ja, zo werkt het, maar de dimensie die ik op mijn plan zou willen weergeven, bestaat niet noodzakelijkerwijs in de schets die mijn buis maakt. Misschien kan ik een gestuurde afmeting van het trajectlengtetype toevoegen dat een schetslijn meet die de neutrale vezel naar mijn kraag volgt, maar wat ik probeer te doen is deze lengte direct op mijn tekening te herstellen, vergeleken met mijn halsband, ik weet niet of het mogelijk is.

Als je met CTRL de 3 assen selecteert en als je op de zijfunctie klikt; Werkt het niet?
Kun je je stuk delen?

Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, in ieder geval kan ik de beoordeling waarin ik geïnteresseerd ben niet krijgen.
Ik heb daar speciaal een teststuk voor gemaakt, het zou echt de beoordeling zijn die je kunt zien op de eerste schermafbeelding van de post waarin ik geïnteresseerd ben, in een enkele dimensie, de hele lengte van de buis tot aan de ketting.

Test aan de kant van de booglengte van de buis. SLDPRT (77.6 KB)

Het is een hack, maar je moet een spline opnieuw tekenen en deze aan deze kant zie scherm

4 likes

Hallo
Ik ga te werk zoals ac_cobra_427. Daarna ben ik geïnteresseerd in een snellere oplossing.

Van mijn kant geef ik de voorkeur aan de kant in de kamer en geïmporteerd en ik voeg indien nodig toe van het ontwerp van de bestuurde ribben aan mijn MEP.

Hallo
U heeft de oplossing met de dimensie van de trajectlengtedimensie. Maar goed, visueel weet je niet waar de lengte eindigt en begint:

4 likes

@sbadenis , ik ben geen fan van het importeren van de afmetingen in de kamer, want als je per ongeluk op een van de afmetingen klikt en deze wijzigt, is het de 3d die verandert en maakt het een puinhoop.

1 like

Ik @ac_cobra_427 het de kant is die ik leuk vind van een kleine kamer met weinig ribbels. Het is niet nodig om een kamer opnieuw te openen om bij te werken.
En ook, als alles beperkt is in de schets, is dat omdat er geen gebrek is aan ribben in de Europarlementariër.
Het is aan ieder van ons om volgens deze voorkeur te handelen.

3 likes

Ik ben het er helemaal mee eens, ik heb het punt alleen maar aan de orde gesteld omdat ik stage had gelopen en zijn leraar hem had geleerd dat je de ribben in het MEP kunt aanpassen en mijn collega had de geïmporteerde ribben en het had er een monsterpuinhoop :crazy_face: :crazy_face: van gemaakt :crazy_face:

Ja, dat is wat ik uiteindelijk heb gedaan, maar ik blijf zoeken naar een betere manier. In ieder geval bedankt.

Hallo @tous
Persoonlijk ben ik van dezelfde mening als Nicolas, conversie van de schets schuif het einde en laat het samenvallen met de kraag, voeg de trajectrib in,

Dat is voor het deel dat je zei test, piping is niet mijn domein, maar als ik begrijp dat ik een afstand tussen de kraag moet respecteren (dat is wat ik zag in een routering tutorial) en in het algemeen waar de curve niet op het vlak is, zal ik er een doornemen:

Een globale variabele " entre_collier "

Doe een herhaling van de halsband volgens een curve,

Link naar een woning

Haal in de tekening de lengte op in een notitie
Capture_4

2 likes

Ik gebruik meestal de baan door er een sensor op te zetten. Op die manier wordt het bij elke wijziging bijgewerkt.