Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat kamer A niet door kamer B gaat als ik hem verplaats, zodat ze tegen elkaar aan botsen, of om te weten of het gewoon niet kan.
Bedankt!
05170794-647d-490e-bd99-5c08376a4775.png
Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat kamer A niet door kamer B gaat als ik hem verplaats, zodat ze tegen elkaar aan botsen, of om te weten of het gewoon niet kan.
Bedankt!
Onderweg
Er is een optie
Botsingsdetectie die via een pieptoon waarschuwt wanneer het onderdeel in contact komt met het andere onderdeel of de gedefinieerde muur
@+
Hallo
Als ik het goed begrijp, is er een draaiend deel en een vast deel.
Om een stop te hebben zoals in het echte leven , moet je een limiet hoekspanning instellen.
We moeten "limiet" hier begrijpen als de limiet tussen twee waarden die tussen twee hoeken zal liggen. Dus als je minimale en maximale veerweg bekend is, kun je alle cutscene-bewegingen uitvoeren die je wilt: alsof je echte onderdelen hebt die stoppen wanneer ze in contact komen.
Dus elke keer dat u een onderdeel verplaatst, stopt het op het contactpunt met het tweede onderdeel, of het nu in positie A of in positie B is.
De uitstekende oplossing die @gt22 (naar mijn mening) voorstelt, is alleen geldig voor het detecteren van onverwachte en vooral ongewenste botsingen die niet noodzakelijkerwijs alleen voor de ontwerper verschijnen in complexe assemblages (het beroemde onverwachte ramponen); als je met name aan kinematica doet. Maar als u uw onderdelen meerdere keren beweegt om kinematische tests uit te voeren, lijkt de hierboven voorgestelde oplossing met een beperking van de "limiethoek" mij beter geschikt.
Vriendelijke groeten
Hallo en bedankt voor je antwoorden!
Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar zonder succes :/
Ik kan geen hoek invullen als de cilinder is geselecteerd in de constraints, en als dat niet het geval is, verandert er niets als ik de beperking valideer.
Ik ken alleen het ondergedompelde deel van solidworks en ik ben niet echt gewend om dit soort operaties uit te voeren
Dank u voor uw hulp:)
Hallo
Om de info van gt22 en Zozo_mp compleet te maken, om een hoekspanning op je cilindrische onderdeel uit te oefenen, heb je een element nodig dat radiaal is (vlak, rand). De basisplannen van uw cilindrische kamer zouden het moeten doen.