Hoe maak je een schets of onderdeel van de binnenkant van een schelp?

Van een schelp wil ik graag een bord maken dat in deze schelp gaat

Hoe maak je een schets of onderdeel vanuit een schelp?

Bedankt

coque.jpg
1 like

Hallo, om een onderdeel te maken, plaatst u dat onderdeel gewoon in een assemblage en maakt u een onderdeel in de assemblage en gebruikt u het gezicht dat u wilt gebruiken en zet u de randen van het onderdeel om in een schets en extrudeert u vervolgens.

nouvelle_piece_dans_un_assemblage.docx
6 likes

Hallo

Naast de @manu67 methode kun je ook de "offset" functie gebruiken om de mogelijkheid te hebben om een beetje speling te creëren tussen het onderdeel en de romp. Ik weet niet of met deze functie, door het selecteren van de onderkant van de schaal, de perifere randen automatisch worden geselecteerd (met "entiteiten converteren" is dit het geval).

Je moet voorzichtig zijn met de assemblage waarin je dit nieuwe onderdeel gaat maken, omdat er in de context van deze assemblage verbanden zullen zijn tussen de schaal en dit onderdeel. Als je het achteloos verwijdert of hernoemt, gaan de links verloren en wordt er geen rekening gehouden met een verandering in de afmetingen van de shell in de binnenruimte. De functies "converteren" of "offset" zullen ook een fout zijn. Het verlies van de link is te zien aan het vraagteken achter de schetsnaam in de binnenkamer.

Fijne zondag

2 likes

Ik ben het eens met @glaffont, als je het middelpunt hernoemt zonder door SolidWorks te gaan, worden de links verbroken en ontstaan er fouten op de plaat die je hebt gemaakt.

1 like

Goed antwoord van @manu67.

Anders kunt u het stuk ook dupliceren, alle binnenoppervlakken op het oppervlak nemen, ze naaien en de dikte aanbrengen. 

We wissen de romp en dat is alles.

2 likes