Hoe maak ik functiesjablonen op SW?

Hoi allemaal 

Ik zou graag een lijm voor je willen doen (tenminste voor mij als ik er een heb).

Ik ben student houtbewerking en ik werk aan solidworks.
Ik had een vraag over het gebruik van de functiebibliotheek. 

Ik wil "functiemodellen" maken die operationeel zijn in het onderdeel en ook in de assemblage en deze vervolgens automatisch weerspiegelen in mijn onderdelen.
Mijn doel is om een deel van de bewerkingen die ik op school doe te standaardiseren. En integreer vervolgens extra componenten om alles in mijn nomenclatuur te ontvangen.

Ik heb eerst de functiebibliotheek geprobeerd die niet functioneel is in de assembly. 
Ik heb geprobeerd de slimme componenten te gebruiken, maar ik merk dat ik te veel problemen heb voor symmetrieën. Het principe interesseert me niet.
Ik heb macro's geprobeerd, maar het principe past niet bij mij om referentieredenen.

Hoe dan ook, ik heb gemerkt dat we op de topsolid software elk "functiemodel" kunnen maken. 

Ik denk dat een deel van mijn probleem in de Swood-invoegtoepassing zit, alleen kan ik het me niet veroorloven om aan deze software te werken.

Ziezo, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest. 

Ik hoop dat je oplossingen hebt voor mijn probleem. 

Bij voorbaat dank en een fijne dag verder

Hallo

Als slimme componenten niet bij je passen, is de bibliotheekfunctie het beste (ik gebruik geen slimme componentfuncties, maar ik begrijp het probleem dat door symmetrieën wordt gegenereerd niet).

Om te zeggen dat bibliotheekfuncties niet werken in een assembly is een vals probleem voor mij. U hoeft alleen maar uw werkmethodologie te herzien volgens de beperkingen van SW (een klassieker om bugs onder deze prachtige software te voorkomen...). Ook de vormgeving van de functies is erg belangrijk (het aantal externe referenties moet zo beperkt mogelijk zijn als je iets robuusts wilt): je kunt vrij eenvoudig functies creëren die in de praktijk onbruikbaar zijn.

Wat de methodologie betreft: een alternatief voor de assemblage kan het multibody-onderdeel zijn: dit is in uw geval misschien geschikter, aangezien het niet lijkt alsof u elk onderdeel detailleert (externe referenties creëren risico's op fouten voor onderdelen met een eigen tekening). Aan de andere kant kan de bouwboom al snel heel ingewikkeld zijn, dus je moet jezelf regels geven voor het benoemen van functies als je efficiënt met dit soort zeer ingewikkelde onderdelen wilt kunnen werken.

Hallo;

Voor de functies van bibliotheken kunt u zich laten inspireren door het werk van "Pierre Granouillet" op zijn website: http://bib.altitech.free.fr/ver_2-2.html
Het is een beetje ouderwets maar nog steeds effectief....
Een paar screenshots zouden ons helpen uw behoeften duidelijker te identificeren...
Wat betreft de "slimme" componenten, ik raad ze niet aan... vooral als je je Assemblies moet dupliceren...

Vriendelijke groeten.

1 like