Jak tworzyć szablony funkcji w oprogramowaniu?

Cze wszystkim 

Chciałbym ci nałożyć klej (przynajmniej dla mnie, jeśli taki mam).

Jestem studentem obróbki drewna i pracuję na solidworks.
Mam pytanie dotyczące korzystania z biblioteki funkcji. 

Chcę stworzyć "modele funkcyjne", które będą działały zarówno w części, jak i w złożeniu, a następnie automatycznie odzwierciedlić je w moich częściach.
Moim celem jest standaryzacja części obróbki skrawaniem, którą wykonuję w szkole. A następnie zintegruj dodatkowe komponenty, aby otrzymać wszystko w mojej nomenklaturze.

Najpierw wypróbowałem bibliotekę funkcji, która nie działa w zestawie. 
Próbowałem użyć inteligentnych komponentów, ale mam zbyt wiele problemów z symetriami. Zasada mnie nie interesuje.
Próbowałem makr, ale zasada mi nie odpowiada ze względów informacyjnych.

W każdym razie zauważyłem, że na oprogramowaniu topsolid możemy stworzyć dowolny "model funkcyjny". 

Myślę, że część mojego problemu tkwi w dodatku Swood, tylko nie mogę sobie pozwolić na pracę nad tym oprogramowaniem.

Mam nadzieję, że wyraziłem się wystarczająco jasno. 

Mam nadzieję, że masz rozwiązania mojego problemu. 

Z góry dziękuję i życzę miłego dnia

Witam

Jeśli inteligentne komponenty Ci nie odpowiadają, najlepsza jest funkcja biblioteczna (nie używam funkcji inteligentnych komponentów, ale nie rozumiem problemu generowanego przez symetrie).

Stwierdzenie, że funkcje biblioteczne nie działają w zestawie, jest dla mnie fałszywym problemem. Musisz tylko przejrzeć swoją metodologię pracy zgodnie z ograniczeniami oprogramowania (klasyka, aby uniknąć błędów w tym wspaniałym oprogramowaniu...). Bardzo ważny jest również projekt funkcji (liczba odniesień zewnętrznych powinna być ograniczona tak bardzo, jak to możliwe, jeśli chcesz czegoś solidnego): możesz dość łatwo tworzyć funkcje, które w praktyce są bezużyteczne.