Hoi allemaal
Ik heb net mijn eerste A3 basiskaart gemaakt. Hoe kan ik bijvoorbeeld het A2-, A1-, A0-formaat maken zonder mijn titelblok volledig opnieuw te hoeven tekenen en zonder al mijn variabelen in te vullen?
Hartelijk dank bij voorbaat
Hoi allemaal
Ik heb net mijn eerste A3 basiskaart gemaakt. Hoe kan ik bijvoorbeeld het A2-, A1-, A0-formaat maken zonder mijn titelblok volledig opnieuw te hoeven tekenen en zonder al mijn variabelen in te vullen?
Hartelijk dank bij voorbaat
Hallo
Persoonlijk heb ik alle basiskaarten met de hand gemaakt en met behulp van copy/paste voor de overbodige delen. Dus ik denk dat het niet mogelijk is. Maar het is maar één keer te doen!
Fijne dag en veel succes.
Voor de cartridge (het onderste deel waar alle informatie is geconcentreerd) kun je een blok maken en dit overbrengen naar de andere formaten.
Het enige wat u hoeft te doen is de "buitenkant" van de formaten A4, A3, A2, A1, A0 te maken.
Hallo
Of maak een save under voor elk formaat en open ze opnieuw om alleen het frame te wijzigen (met behoud van de cartridge)
Vriendelijke groeten
Giraud
er is een mogelijkheid om een macro te maken om de tijd te optimaliseren, dat heb ik al gedaan, ik moet de macro zoeken en ik stuur hem naar je toe
Bedankt
En gewoon door het te doen werkt het, toch?
- Klik met de rechtermuisknop op de basiskaart bewerken
- Bestand > de basiskaart op te slaan als
- Open dit nieuwe bestand
- Verander de grootte van het vel.
Helemaal mee eens, ik zie niet het nut van een macro om dit te doen!