Hoe maak je een assemblage die schaalbaar is?

Hallo, ik ontwerp een houtskeletbouw huis op solidworks.

Dus bouw ik panelen van verschillende lengtes. Als bijlage heb ik je een model gezet van een paneel dat ik wil maken.

Het is echter waarschijnlijk dat de woning tijdens het ontwerp van het plan zal evolueren. Daarom wil ik de lengte- en hoogteafmetingen naar wens regelen. Ik zou ook graag niet elke keer een paneel opnieuw hoeven te maken, maar het vorige willen gebruiken, het onder een andere naam opslaan en de afmetingen wijzigen, een venster invoegen enz. Ik zou ook graag willen dat door 1 zijde te veranderen, het plan vanzelf evolueert, zelfs als er ooit een paneel moet worden verlengd of een paar cm moet worden verplaatst.

Kan iemand mij helpen met dit soort montage?

Bedankt

Bastien Masson.

test_ossature_1. stap

Het STEP-bestand kan niet worden gedownload.

Kun je het in een ZIP    stoppen?

Vriendelijke groeten

Voor maatwijzigingen, in uw assemblagetekening, als u uw afmetingen importeert via "Modelobject", kunt u deze wijzigen in uw plan, het zal het onderdeelbestand bijwerken.

@Zozo_mp: Zelfs door met de rechtermuisknop op de link te klikken en vervolgens op "Link opslaan als"?

Thuis werkt het.

Hello@PhilppeB

Nee, het werkt!

Meestal laadt dit vanzelf met de SW-launcher.

Trouwens, ik kan het niet eens op het bureaublad opslaan.

Ik zal het morgen opnieuw proberen in de koelte :-)

het werkt ook voor mij @ Zozo

ik heb mijn eigen houtskelet gebouwd met behulp van het MBOC-concept van de CNDB

en maakte een ander houten huisontwerp

Ik begrijp uw handelwijze niet

Al tussen de as zijn het stappen van 60 of 40, wat bij jou niet het geval is

Het waarom?

dit is de grootte van de OSB3-panelen om verlies te voorkomen en de verbindingen halverwege de bouw te maken

link voor o.a. houten huizen:

https://www.cndb.org/boite-a-outils-documentation/essentiels-du-bois-et-ba-bois/

http://www.maisons-et-bois.com/discussions/index.php

@+

een afbeelding voor onze vriend Zozo

Ik verborg de glaswol en deed er kleuren in

@+