Hoe maak je een frame op Solidworks Composer

Hoi allemaal

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een configurator via dialer, en ik wil graag een "framework" maken.  Laat het me uitleggen, mijn doel is eigenlijk om maar één gebied in mijn A4-formaat te hebben (meer bepaald een cirkel, zie bijgevoegd bestand) waar het product verschijnt, de rest zal informatie zijn, evenals de knoppen om van kleur te veranderen. Ik wil niet dat het product uit deze cirkel komt... Hoe doe je dat? 

Bij voorbaat dank

configurateur.png

Hallo

Misschien met behulp van de vergister

Zie bijgevoegde bestandsweergave 2

logo.smg

Niets te maken met de graafmachine;) Ik wil graag een cirkel, maar het kan ook een andere vorm zijn...  

Hallo

Van mijn kant, als ik ingelijste weergaven wil maken, gebruik ik de optie voor detailweergave in het workshoppaneel. Met deze optie maakt u een vectorafbeelding die u kunt inlijsten met een cirkel, een vierkant en de gewenste vorm kunt zien door aangepaste alfa's te maken. Aan de andere kant blijven deze beelden statisch. Als u de kleur van uw product wilt wijzigen, kunt u meerdere weergaven van uw productdetails in verschillende kleuren maken en linken naar weergaven die op een andere manier samenwerken.

detail_de_vue.jpg
1 like

Hallo

Zou een mogelijkheid kunnen zijn om 2D-afbeeldingen op de voorgrond in te voegen om uw frame aan te kleden en zo alleen een raam over te laten?

Ik heb niet gevonden hoe ik een cirkel kan maken omdat Composer het PNG-formaat niet ondersteunt, maar ik bied je een rechthoekig venster aan.

Om ervoor te zorgen dat je model niet uit het frame gaat, moet je Zoom, pan etc in de viewport blokkeren (zie weergave 3).

Laten we eens kijken of het bij je past.

Ter informatie, in welke vorm bent u van plan uw configurator te publiceren?

logo-1.smg

Dank u voor uw antwoorden. 

We komen dichter bij wat ik zou willen... Volgens mijn herinneringen zou het nodig zijn om een afbeelding in te voegen (met een zwart gebied, het gebied waar het product zich zal bevinden) en dit zwarte gebied transparant te maken, om het product zichtbaar te laten...  

Om dit soort dingen te doen, moet je eerst 2 afbeeldingsbestanden maken:

• Een afbeelding op de voorgrond
  • een zwart-witmasker om bepaalde delen van het voorgrondbeeld transparant te maken

Hieronder ziet u een voorbeeld van een afbeelding op de voorgrond (television.jpg):

En een voorbeeld van een maskerafbeelding (masque.jpg):

Wat in het zwart is, is volledig transparant in Composer.

Het enige dat overblijft is om deze 2 afbeeldingen in Composer te importeren via de tool "2D-afbeelding" door de afbeeldingseigenschappen op deze manier te configureren:

Nu kan 3D alleen worden bekeken in de ultramoderne tv die voor dit voorbeeld is gebruikt!

Ps: bijgevoegd zijn de afbeeldingen om het zelf uit te proberen.

A+

cadre_composer.zip
3 likes