Hoe maak ik een binnenblad aan?

Goedenavond

Ik heb een klein probleempje, ik ben een beginner op solidworks en ik ben op zoek naar een bugdroid te maken.

Dus mijn probleem is dat ik 2 delen heb: het ene is een halve bol en het volgende is een cilinder met een filet aan de bovenkant van de kop.

Ik zou graag willen dat de basis van mijn cilinder perfect "past" bij mijn halve bol!

Ik heb geprobeerd een binnenste filet te maken van de basis van mijn cilinder, maar deze functie mag niet bestaan! Nadat ik denk dat er een andere manier moet zijn, heeft iemand een idee hoe ik het moet doen in de hoop het goed uit te leggen!!

Bij voorbaat dank.

Welterusten allemaal

antenne_1.sldprt

Goedenavond

Ik zou je aanraden om een profielschets te maken en dan om een as heen te borstelen.

Het zou gemakkelijker zijn dan verlof te nemen

2 likes

Er zijn verschillende oplossingen, of je maakt een assemblage van de twee componenten en je maakt een afdruk van de ene in de andere of met een eenvoudige verstrengeling van materiaal per omwenteling.

2 likes

De makkelijkste manier is om je cilinder + het vertrek direct met een omwenteling te maken

Hallo

De eenvoudigste is naar mijn mening om het in twee fasen te doen:

Je begint met je cilinder waarop je de bladeren maakt die je wilt, vervolgens modelleer je de kop door een omwenteling te maken. En als hij je per ongeluk een geometrische fout geeft, verwijder dan het vinkje uit het vakje "entiteiten samenvoegen".

Tweede oplossing: je tekent ineens door een omwenteling te maken (zie bijgevoegd bestand), dan is het aan jou om de grootte van de conges aan te passen

bugdroid.sldprt

Hallo

Van mijn kant zou ik in de kamermodus blijven met behulp van:

- Creatie van 2 volumelichamen

- Combineer functie

Vriendelijke groeten

cilinder.sldprt
4 likes

Hallo

De twee hierboven beschreven methoden (combinatie van twee lichamen/omwenteling rond een as) zijn perfect aangepast aan uw vraag,

Ik zou er alleen aan willen toevoegen dat om de ene of de andere van deze oplossingen te kiezen, je naar de functionaliteit van je onderdeel moet kijken:

• als het een massief onderdeel is, dat in één keer wordt bewerkt en dat onafhankelijk zal zijn in uw montage, gebruik dan de omwenteling (met geparametriseerde afmetingen indien nodig in geval van toekomstige wijzigingen); @SEPM oplossing. Gerald
  • als de twee componenten (cilinder/halve bol) "te onderscheiden" zijn, bijv. door hun functionaliteit/materiaal/bewerking/andere, maakt gebruik van de carrosseriecombinatie; @jmsavoyat oplossing

Naar mijn mening moet je stuk in een eenvoudige revolutie worden gemaakt.

NB: soms is het niet altijd makkelijk om te kiezen tussen de 2 methodes, dus op deze momenten doe je het met je snelste methode :)!

A+

3 likes

Kleine precisie alstublieft:

Waarom wilt u uw antennes onsamenhangend aan de kop ontwerpen? 

Dank u allen voor uw snelle antwoorden.

Ik zal uw oplossingen proberen in de hoop te slagen. Aan de andere kant kan ik de combiner-functie niet vinden, wetende dat ik solidworks 2013 x64 gebruik.

Voor @ Cédric Bréban dacht ik dat de oplossing om antennes los van het hoofd te maken gemakkelijker zou zijn, om ze vervolgens tot de laatste te beperken. Heeft u een andere oplossing?

Een ander probleem, als ik je bijlagen wil openen, wordt er een html-pagina geopend met al deze code eronder in veel langer... Een oplossing?

ÃÃࡱá>ÿÿÃμÿߟߟŸ¿¿

Nogmaals bedankt

Voor de combine-functie heb ik de 'Whipped Cream' tutorial online gezet, je vindt deze functie en waar je hem erin kunt vinden;)

Cédric.

Oeps!!!

Met de link is het beter!

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/capuchon-crème-fouettee

Dank je wel Cédric!

Van mijn kant denk ik dat ik mijn probleem heb opgelost.

Dus creëerde ik een vlak dat aan mijn hoofd raakte, en tekende vervolgens een prachtige (een cirkel) in dit vlak.

Ik heb toen de baas/extrusiefunctie gebruikt in relatie tot het oppervlak en niet het vlak, en voeg dan mijn filet toe aan de bovenkant van de antenne!

Ik heb hetzelfde gedaan voor mijn tweede antenne!

Hier is mijn gezicht op de pc.

Andere suggesties zijn geldig en altijd goed om te nemen en/of te weten, dus aarzel niet!

Nogmaals bedankt voor uw berichten. De rest van mijn werk zal ik uitgeven

bugdroid.sldasm

Goedenavond allemaal.

Dat is het, ik heb mijn bugdroid af.

Hier is hij in de PC.

Nogmaals bedankt aan degenen die me hebben geholpen!

bugdroid.sldasm