Hoe maak ik een binnenblad aan?

Goedenavond

Ik heb een klein probleempje, ik ben een beginner op solidworks en ik ben op zoek naar een bugdroid te maken.

Dus mijn probleem is dat ik 2 delen heb: het ene is een halve bol en het volgende is een cilinder met een filet aan de bovenkant van de kop.

Ik zou graag willen dat de basis van mijn cilinder perfect "past" bij mijn halve bol!

Ik heb geprobeerd een binnenste filet te maken van de basis van mijn cilinder, maar deze functie mag niet bestaan! Nadat ik denk dat er een andere manier moet zijn, heeft iemand een idee hoe ik het moet doen in de hoop het goed uit te leggen!!

Bij voorbaat dank.

Welterusten allemaal

antenne_1.sldprt

Goedenavond

Ik zou je aanraden om een profielschets te maken en dan om een as heen te borstelen.

Het zou gemakkelijker zijn dan verlof te nemen

2 likes

Er zijn verschillende oplossingen, of je maakt een assemblage van de twee componenten en je maakt een afdruk van de ene in de andere of met een eenvoudige verstrengeling van materiaal per omwenteling.

2 likes

De makkelijkste manier is om je cilinder + het vertrek direct met een omwenteling te maken

Hallo

De eenvoudigste is naar mijn mening om het in twee fasen te doen:

Je begint met je cilinder waarop je de bladeren maakt die je wilt, vervolgens modelleer je de kop door een omwenteling te maken. En als hij je per ongeluk een geometrische fout geeft, verwijder dan het vinkje uit het vakje "entiteiten samenvoegen".

Tweede oplossing: je tekent ineens door een omwenteling te maken (zie bijgevoegd bestand), dan is het aan jou om de grootte van de conges aan te passen

bugdroid.sldprt

Hallo

Van mijn kant zou ik in de kamermodus blijven met behulp van:

- Creatie van 2 volumelichamen

- Combineer functie

Vriendelijke groeten

cilinder.sldprt
4 likes

Hallo

De twee hierboven beschreven methoden (combinatie van twee lichamen/omwenteling rond een as) zijn perfect aangepast aan uw vraag,