Mam mały problem, jestem początkującym w solidworks i chcę stworzyć bugdroida.
Więc mój problem polega na tym, że mam 2 części: jedna to półkula , a druga to walec z filetem na czubku głowy.
Chciałbym, aby podstawa mojego cylindra idealnie "pasowała" do mojej półkuli!
Próbowałem stworzyć wewnętrzne zaokrąglenie z podstawy mojego cylindra, ale ta funkcja nie może istnieć! Po tym, jak myślę, że musi być inny sposób, czy ktoś ma pomysł, jak to zrobić, mając nadzieję, że dobrze to wyjaśnię!!
Najprościej, moim zdaniem, jest zrobienie tego w dwóch etapach:
Zaczynasz od cylindra, na którym robisz liście, które chcesz, a następnie modelujesz głowę, wykonując obrót. A jeśli przypadkiem wprowadzi ci błąd geometryczny, odznacz pole "scal elementy".
Drugie rozwiązanie: narysujesz nagle, wykonując obrót (patrz załączony plik), a następnie od Ciebie zależy, czy dostosujesz rozmiar kongów
Dwie opisane powyżej metody (połączenie dwóch ciał/obrót wokół osi) są idealnie dostosowane do Twojego pytania,
Dodam tylko, że aby wybrać jedno lub drugie z tych rozwiązań, musisz spojrzeć na funkcjonalność swojej części:
Jeśli jest to część solidna, która zostanie obrobiona za jednym razem i która będzie niezależna w Twoim montażu, użyj Revolution (z parametryzowanymi wymiarami, jeśli to konieczne w przypadku przyszłych modyfikacji); @SEPM rozwiązanie. Gerald
jeżeli dwa komponenty (walec/półkula) są "rozróżnialne", np. przez ich funkcjonalność/materiał/obróbkę/inne, stosuje kombinację korpusu; @jmsavoyat rozwiązanie
Moim zdaniem Twój utwór powinien być wykonany w prostej rewolucji.
Uwaga: czasami nie zawsze łatwo jest wybrać między tymi 2 metodami, więc w takich momentach robisz to swoją najszybszą metodą :)!
Wypróbuję Twoje rozwiązania z nadzieją, że odniosę sukces. Z drugiej strony nie mogę znaleźć funkcji sumatora, wiedząc, że korzystam z solidworks 2013 x64.