Hoe maak ik een "sjabloon" voor een assembly die in een andere assembly kan worden ingevoegd?

Hoi allemaal

Ik wil graag een assemblage van het type "model" maken, d.w.z. een assemblage die, wanneer ik deze in een andere assemblage invoeg, ik enkele parameters ervan kan wijzigen zonder het originele model te beïnvloeden. En als ik er 2 in dezelfde assemblage plaats, laat de 2 dan geen schakels meer hebben.

Het lijkt mij dat het mogelijk is om dit soort manipulaties met EPDM uit te voeren door een ontwerpkopie te maken. Maar is het mogelijk om het zonder te doen?

Zoals ik een assemblage maak, voeg ik een onderdeel toe en kan ik het naar wens wijzigen.

(Ik wil geen configuraties of een familie van onderdelen doornemen)

Bedankt!

Je zou de samenstelling om mee naar huis te nemen moeten doornemen. Opslaan in een nieuwe map, een letter wijzigen en/of een voorvoegsel toevoegen.

Plaats vervolgens het nieuwe geheel (of vervang het als het al is geplaatst)

1 like

Tip top! Ik heb de kracht van de compositie niet gemeten om weg te nemen, dank je:)

1 like

Haha, kracht zoals je zegt ^^.

Aan de andere kant moet ik me een beetje hebben laten meeslepen. Zolang je de naamswijziging via de take-home comp doorvoert, hoef je niet in een nieuwe map op te slaan

Precies, ja, dank je!

Ik ga door met mijn onderzoek, maar het zou geweldig zijn als ik een onderdeel van het type "component" zou kunnen maken dat reageert als een tijdelijk bestand (opslaan in .prtdot), zodat ik na het invoegen van mijn component in mijn assembly mijn wijzigingen kan aanbrengen en het onderdeel automatisch onder een andere naam kan opslaan.

1 like

Het lijkt erop dat er een MyCadTools-hulpprogramma is dat dit zou kunnen doen: CloneConponents

Daar waag je je in landen die te donker voor mij zijn! :s

Wat informatie over CloneConponents: 

http://www.lynkoa.com/forum/cao/utilitaire-axemble-clonecomponents#