Hoe elektrische bewerking te maken

Hallo

op SW hoe u aangepaste elementaire bewerkingen kunt maken.

Als een gat met een verzinkte tegenover het startvlak.

Bedankt

1 like

In SolidWorks kunt u "bibliotheekfuncties" aanmaken.

Zie Help:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Create_Library_Feature.htm?id=bab79dcc33604808b094025cdb18cddf#Pg0

Ik voeg een voorbeeld van een bibliotheekfunctie toe.

fixation_implicite-_trou_log_chc_m10.sldlfp
1 like

Hallo

Uw vraag is in werkelijkheid meervoudig, de sleutel is om te weten wat u wilt doen:

-Als het gaat om bewerkingen zoals boren, gaat u gewoon naar het tabblad <functies> en selecteert u de <Boorhulp>. Maar je kan veel meer dan alleen boren: materiaalafname, extrusies, wikkelingen.... Op zoek naar iets in het bijzonder?

-Wat betreft uw idee van "tegengesteld" verzinken, u hoeft alleen maar de tegenovergestelde kant van uw startvlak te kiezen om het in de andere richting te hebben. In feite moet het noodzakelijkerwijs naar één zijde leiden, hoe kan de schroef anders in het materiaal worden gestoken?^^

Tenzij u op zoek bent naar een bepaalde intra-materiaalvorm, in welk geval extrusie(s) geschikter zijn, waarbij het beste een profielverwijdering van materiaal voor complexe vormen is.

Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord, anders voel je vrij om je probleem hier wat meer te beschrijven.

++

1 like

Bijgevoegd is als voorbeeld mijn interpretatie van de functie van de "tegenoverliggende verzinking"

Om het te gebruiken, kopieert u het bijgevoegde bestand naar uw map "ontwerpbibliotheek"

(Om te zien waar deze map zich bevindt: Extra--->Opties--->Systeemopties-->Bestandslocatie-->Ontwerpbibliotheek)

lamage_inverse.sldlfp
2 likes

NB@flegendre

Bedankt voor het sjabloon voor bibliotheekfuncties! Maar het is geen productie/verspaning? Ik bedoel, als je een onderdeel/concept creëert (innoveert), is er weinig kans dat je een fdb bij de hand hebt die perfect bij je nieuwe studie  past (voorbeeld van de 6 gaten die je ons bijvoorbeeld geeft).

In welke toepassingen gebruikt u deze functies aan uw kant?

++

1 like

In het eerste gegeven voorbeeld is de boorserie standaard (2 pengaten + 4 taps), dus heb ik er een bibliotheekfunctie van gemaakt.

Nog:

Wanneer u deze boekenkastfunctie op uw nieuwe designstuk plaatst, is alles snel configureerbaar: Ø-gaten, hartafstanden,....

(zie bijgevoegde weergave in het rode vierkant)

fonction_de_bibliotheque.jpg
1 like

@Riky: De bibliotheekfuncties in SW worden gebruikt voor meerdere functies (materiaalverwijdering, extrusie, boren, scannen enz...), het begrip bewerking of niet is naar mijn mening niet belangrijk, dus alles is configureerbaar en de bestanden die door flegendre worden geleverd, zijn slechts voorbeelden van de omvang van wat er met bibliotheekfuncties kan worden gedaan.

Vriendelijke groeten

6 likes