Hoe maak je een ketting (sieraden)

Hoi allemaal

Al enkele dagen probeer ik deze ketting te modelleren (afbeelding hieronder):

Ik heb veel verschillende technieken geprobeerd (rechttrekken, draaien...) maar niets doorslaggevend.

Kun je me helpen bij het vinden van de beste modelleringsaanpak?

Dank u voor uw hulp.

Hallo

Ik denk dat je een link moet maken en dan een cicular repeat moet maken.

Aan de andere kant, voor de link, maak je een sweep die een traject volgt (3D-schetstraject).

@+

capture.jpg
2 likes

Hallo

Je moet een schets maken die overeenkomt met het traject van de schering en vervolgens een herhaling maken volgens de curve

2 likes

Hallo

Ik denk dat je een link moet weergeven met een sweep waarvan de doorsnede een cirkel is en het traject een 3D-schets.

Wanneer u uw link heeft, voegt u deze in een assemblage in en herhaalt u deze opnieuw volgens een pad dat een 3D-schets zal zijn.

Edit: Ik ben het eens met mijn snellere klasgenoten! :)

2 likes

Ter info (maar misschien weet je het al), het kan "in het echte leven" als volgt: https://www.youtube.com/watch?v=YsC0oK2Y09c vanaf 3:40

Het kan een beter beeld geven van het traject!

1 like

Voor de link is het moeilijker, ik denk niet dat een geveegde cilindrische doorsnede overeenkomt.

Persoonlijk zal ik een elliptische extrusie doen met nog een elepttiekgat erin, dan een verwijdering van materiaal voor de overlapping van de schakels, en ik zal dit alles verfraaien met een paar bladeren om het mooier te maken

1 like

Je kunt beginnen met een geveegde ellips en vervolgens gebruik je de "buig"-  functie om het stuk te draaien. Wat mij betreft, het is nogal bevredigend.

1 like

Er is een functie genaamd "Flexion".

U kunt de vorm van uw link plat tekenen en deze functie vervolgens gebruiken door het vakje "Draaien" aan te vinken.

Wanneer de draaiing in orde is (meestal ingesteld op 90°)

Daarna een cirkelvormige repetitie. (of in dit geval een curve-gedreven herhaling).

Edit: Vreemd genoeg kan ik geen "flat" op de link maken voordat ik buig, om het er echter uit te laten zien. De herhaling slaat over...

Ik had het @Pierre station niet gezien... Sorry

chaine_bijou.sldprt
5 likes