Hoe maak ik een parametrische flowplug aan?

Hallo allemaal!

Dus ik werk momenteel voor een timmerman die wil dat ik meubels voor hem ontwerp.
Tot zover geen probleem.

De subwoofers lijken op elkaar, dus ik besluit elk van mijn panelen op te stellen, tot nu toe is het aan mij.

Waar het ingewikkeld wordt, is in de workshop Tekenen:

Ik maak een plan van de samengestelde doos en een plan van de debieten van de panelen die ik samenvat op een bord, waardoor hij sneller zijn offertes kan maken.

En ik kom tot mijn verzoek,
Ik zou graag willen dat de tabel wordt geparametriseerd, dat er een formule wordt geplaatst in plaats van een tekst, of dat ik gewoon naar een dimensie van de tekening verwijs, zodat deze wordt bijgewerkt wanneer ik mijn startafmetingen wijzig.
Is dit mogelijk?

Dank u allen

Vriendelijke groeten

Hallo

Ja, u kunt een tekstveld uit een CATIA-tabel koppelen aan een attribuut .

U moet het veld activeren (dubbelklikken), vervolgens met de rechtermuisknop klikken (Link naar een attribuut) en de dimensie aanwijzen.

Als je afmeting, zoals op mijn screenshot, is gegenereerd uit 3D, heb je de keuze om te linken naar de beperking in mijn geval van de schets of extrusie, of naar de afmeting van de tekening.

Als je afmeting op de 2D is ingesteld, heb je alleen de afmeting van de tekening (let op: de afmeting mag niet oranje zijn (niet associatief)

2 likes

Grandioos!

Heel erg bedankt Franck!

Dat is precies het antwoord dat ik nodig had.