Hoe snijd je schroeven uit een Excel-voorraad met een SolidWorks-stuklijst?

Hoi allemaal! Laat me mijn vraag toelichten:

Ik ben verantwoordelijk voor het maken van de nomenclaturen van de machines die we in ons bedrijf ontwerpen.

Mijn doel is om een koppeling te maken tussen de uitgaande solidworks BOM's, met mijn Excel-tabel inclusief alle schroeven (Type / Ø / Lengte / Materiaal / Leverancier / HOEVEELHEID) die in mijn voorraad aanwezig zijn.

Ik weet niet of ik mezelf goed verstaanbaar heb gemaakt, maar in gewoon Engels zou het zijn:

Machine "X": TH M6x10 schroef (x10)  /  M6 moer (x10)

==> Voorraadtabel (Excel): Verwijder automatisch het embleem van de schroeven volgens een commando van x4 Machine "X".

Ik kijk uit naar je antwoorden! :)

1 like

Stuklijst - Opslaan in Excel-bestand

Van toepassing op stuklijsten in Excel-indeling.

Een stuklijst opslaan in een Excel-bestand:

1. Klik op de stuklijst op het tekenblad.

2. Klik op Bestand , Opslaan als.

3. Voer een bestandsnaam in en klik op Opslaan.

U kunt de stuklijst gebruiken die is opgeslagen in Excel of als een OLE-object in andere toepassingen. Het opgeslagen bestand is niet gekoppeld aan de stuklijst in de tekening; De edities van de ene hebben geen invloed op de andere.

Hallo! Bedankt voor dit 1e antwoord.

Maar het beantwoordt mijn probleem niet helemaal:

Nadat ik mijn stuklijst in Excel-formaat heb opgeslagen, hoe krijg ik het dan voor elkaar om deze stuklijst af te trekken van mijn bestaande Excel STOCK-bestand?

Als ik bijvoorbeeld in mijn nomenclatuur - TCHC M6x4 schroeven (x4) heb

Ik wil graag dat de aftrekking automatisch wordt gedaan in mijn Excel Stock-tabel.

als in uw voorraadblad

De  hoeveelheden cellen worden vastgelegd in vakken die specifiek zijn voor een productref

Als in uw debetblad

De  hoeveelheden cellen worden vastgelegd in vakken die specifiek zijn voor een productref

Niets weerhoudt je ervan om een link van deze cellen te maken en een aftrekbewerking te maken

via de juiste formules

@+

2 likes

Hallo

Je moet een macro maken, ken je de VBA-taal?

Nou, mijn probleem is nu dat ik helemaal niet zie hoe ik de link kan maken tussen mijn Stock / Debit-cellen, wetende dat ze zich op twee afzonderlijke Excel-bestanden bevinden. Iets wat ik graag in deze vorm wil behouden (met een Excel-voorraad en een Excel-nomenclatuur)

Het is in ieder geval gaaf om naar mijn probleem te kijken, bedankt! :)

1 like

Zie deze link

http://www.excel-online.net/liaisons.html

Hoe links te bouwen:

Het maken van een koppeling tussen twee vellen of tussen twee ordners is eigenlijk heel eenvoudig. Elke keer dat u een formule maakt door er verwijzingen in in te voegen, maakt u verbindingen tussen verschillende cellen. Maar we hebben het niet over links als zodanig, omdat de verschillende verwijzingen op hetzelfde blad staan. Wanneer u een formule start (met het =-teken ) en naar een cel in een ander blad wijst (door het blad met de tab te selecteren), wordt de koppeling automatisch gemaakt. Het verschil dat u in de formule zult opmerken, is de weergave van de naam van het blad dat is gekoppeld (bronblad) naast de verwijzing. Een voorbeeld: =D5*PRIJS! D7.

Hier volgt een voorbeeld van een koppeling tussen twee bladen in dezelfde werkmap:

In  deze Excel-werkmap zitten 2 bladen ("Wisselkoers" en "Conversie")

In het blad "Wisselkoersen" staat een tabel met koersen voor verschillende valuta's.

In het blad "Conversie" maken we formules om de prijs in lokale valuta te berekenen, rechtstreeks met behulp van de respectieve koers die te vinden is in het blad "Wisselkoersen". In ons voorbeeld is dat het tarief voor de Italiaanse lira. Het blad "Wisselkoers" is in dit geval het bronblad .

In het blad   "Conversie" (bestemmingsblad) zullen we de formule aanmaken. Om in dit geval te converteren, moet u de prijs in Italiaanse lira (LIT) vermenigvuldigen met de respectieve koers in het andere blad. In de volgende afbeelding wordt de formule geïllustreerd.

N.B. De uitdrukking 'Wisselkoers'! Het aangeven van de bladnaam van de gekoppelde cel wordt automatisch toegevoegd aan de formule.
Als u de formule wilt valideren, drukt u op <Enter> nadat u de cel hebt geselecteerd die u wilt koppelen, keert u automatisch terug naar het bestemmingsblad.

[Terug naar boven]

Koppelingen tussen werkmappen:

U kunt ook gegevens koppelen die in verschillende werkmappen staan. Het principe voor het maken van een koppeling tussen werkmappen is hetzelfde als voor werkbladen, met het verschil dat u moet zoeken naar de cel die u wilt koppelen door door het menu Venster te gaan om het bronblad weer te geven.

Wanneer u bindingen tussen werkmappen maakt, worden de bindingen ...  in het menu Bewerken wordt geactiveerd

Met deze opdracht wordt het volgende dialoogvenster geopend waarin u het bronbestand kunt openen, de bron van de koppeling kunt wijzigen of de koppeling kunt bijwerken.

Wees voorzichtig bij het verplaatsen van een Excel-werkmap die S-bindingen bevat
2 likes

Bedankt voor de link, maar ik kan niet precies doen wat ik wil.

Ik wil graag de koppeling maken tussen twee Hoeveelheidskolommen (Voorraadbestand / Debetbestand) zodat Excel automatisch de bijbehorende verwijzingen (Vis, TH of TCLZ) tussen voorraad en debet weet te vinden. Zodra de referenties overeenkomen, kan de aftrekking plaatsvinden.

Bijgevoegd is een voorbeeld van de Voorraadtabel met de schroeven die aanwezig zijn in het Excel BOM-bestand (Solidworks) in geel.

capturem.jpg

Ik begrijp ook niet waar je schilderij voor is

De link is cellen en niet kolommen op Exell

Het is aan jou om de verbanden tussen de cellen te maken in hetzelfde blad / ander blad of verschillende werkmap

En het is deze link van box naar CSE waarmee u de gewenste bewerkingen kunt uitvoeren

De vierkanten moeten dus altijd op dezelfde plaats blijven staan

Plaats uw Exell-deel BOM

Plaats uw Exell-voorraadbladen

Uw pice-hoeveelheid zit in zeer verschillende dozen

Dus uit deze zeer verschillende dozen maak je je links

Hallo

@gt22 geeft u de juiste oplossing.

Dit vereist echter wel dat je weet hoe je Excel-formules onder de knie krijgt.

Je kunt alles doen wat je wilt met Excel of nog beter Access waarvan in cellen voorwaarden stellen met meerdere nesten in een cel, inclusief cel A123 die in het blad staat quichemolle_V12 . Je kunt zelfs nog meer Sioux-dingen doen met VBA in Excel.

Ik hou van de IF Dan, het is wat je koel houdt.

1 like