Hoe schakel ik de maatmarkering voor tekenen standaard uit?

Hoi allemaal

Het zit allemaal in de titel: ik probeer erachter te komen of er een manier is om het markeren van afmetingen voor tekenen in het 3D-model standaard uit te schakelen.

Behalve dan dat iemand me bevestigt dat het voor mij niet mogelijk is om te stoppen met zoeken.

Bedankt!

Hallo

Ik ben geen pro in solidworks, maar ik weet al geruime tijd, de enige manier om de afmetingen niet te verschijnen in de 3D, moet je naar de weergave eigenschappen, klik slechts één keer op het oog dat verschijnt in de werkbalken aan de bovenkant, En of schakel het citaatpictogram uit,  of ga naar de vervolgkeuzemenu's Weergave en verberg Weergeven Bekijk schermafbeeldingen indien bijgevoegd.

Ik gebruik SW 2018 SP4.

@+.

2020-03-18_115938.jpg

Hallo

Ik ben geen pro in solidworks, maar ik weet al geruime tijd, de enige manier om de afmetingen niet te verschijnen in de 3D, moet je naar de weergave eigenschappen, klik slechts één keer op het oog dat verschijnt in de werkbalken aan de bovenkant, En of schakel het citaatpictogram uit,  of ga naar de vervolgkeuzemenu's Weergave en verberg Weergeven Bekijk schermafbeeldingen indien bijgevoegd.

Ik gebruik SW 2018 SP4.

2020-03-18_120151.jpg

Hallo

Ik gebruik SW 2018 SP4.

2020-03-18_120220.jpg

Hallo @A.R

Laat de knop "" Enter ''                los ;-) :-) :-)

4 likes

Hallo, dit is niet waar Silver om vraagt, we hebben het over de tekening.

Te bedenken dat standaard de afmetingen van een 3D worden geactiveerd voor tekenen met automatische dimensionering, maar als je net als ik maar 2-3 dimensies per onderdeel nodig hebt terwijl het maar een 20n gaat , zou het inderdaad leuk zijn om het tegenovergestelde effect te zien en alleen de 2-3 dimensies te activeren die je nodig hebt.

Merk op dat een bestuurde dimensie niet hetzelfde uiterlijk heeft (in grijs en niet in zwart standaard in de MEP)

Als dat klopt, ben ik ook geïnteresseerd, maar ik heb dit idee opgegeven.

1 like

Zozo-hulpstukken zijn verschillende ;)

JA sorry,

Je moet de afmetingstekst controleren en het vinkje voor de tekening rechtstreeks in de 3D uitschakelen, maar het werkt niet sorry, het bugt  ...@+.

Maar ik probeerde iets anders:

U maakt uw tekening door het weergavepalet aan uw rechterkant te doorlopen en u schakelt ontwerpannotaties uit en importeert annotaties en het werkt.

Daar heb je het... @+.

2020-03-19_171402.jpg

@AR

U kunt uw PDF's direct bekijken via Image Insert

Pictogram De ansichtkaart met zon en berg

@+

Hallo

U zou in staat moeten zijn om naar "systeemopties" / "Tekeningen" te gaan en de regel "Standaard alle onderdeel-/assemblageafmetingen markeren voor import in tekeningen" uit te schakelen. Vanaf dat moment moeten niet alle nieuwe afmetingen in de tekening worden geïmporteerd. Voor bestaande onderdelen moet u teruggaan naar elke afmeting en het vinkje bij "markeren voor tekening" uitschakelen via het contextmenu nadat u de afmeting hebt geselecteerd.

Vriendelijke groeten

3 likes

@d.Roger

Mijn probleem is niet met het importeren van de afmetingen van het model in de tekening, maar tijdens het maken van het 3D-model wanneer ik een schets dimensioneer. Ik zou graag willen dat de afmetingen standaard niet zijn gemarkeerd voor de tekening.

A priori is het niet mogelijk.

Dat is wat ik ook denk, zelfs in stijl opnemen werkt het niet. en zoals ik hierboven al zei, als je bestuurde en onbemande zijkanten hebt, heb je een kleurverschil aan de MEP-kant.

Hallo

Er moet iets zijn dat ik niet begrijp.

1°) Afmeting aangemaakt met de aangevinkte optie:

2°) Afmeting aangemaakt met de optie niet aangevinkt:

Ik ben al een heel eind met de schets van de 3D en deze optie heeft invloed op het al dan niet markeren van de afmetingen voor de tekening!!

Aan de andere kant ben ik op SW2019.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Zoals d.roger zegt, is hier een optie voor.

Standaard zijn de afmetingen gemarkeerd voor tekening of niet.

Draait op SW2017

Yannick