Hoe teken je deze vouw?

Goedenavond 

Ik ben een beetje nieuw met vouwen. Ik zou dit graag willen tekenen op solidworks. Het probleem zit op het niveau van de 70 en 90 ratings. Of houd ik ze tegen? Ik wil het graag tekenen zodat Solidworks het voor mij kan uitvouwen. Ik ken de methode maar hier, op de tekening als zodanig, ben ik een beetje verloren voor deze 2 kanten. Dank u voor uw antwoorden!!

PS: als V = 12 hebben we de Ri die 2 is ?

Hallo

Teken en verschuif gewoon de entiteiten, dan selecteer je meteen het onderdeel dat je in aanbouw wilt hebben in de optie (een van de laatste twee vakjes in de optie), dan dimensioneer je en converteer je naar plaatwerk en dat is alles.

3 likes

Je hebt 2 mogelijkheden:
- teken het profiel van een lijn door constructies te maken (de methode voorgesteld door @ac cobra427)
- Begin met een eenvoudige zijwand en maak achtereenvolgens de vouwen (vouw op randen). Door met de beschikbare opties te spelen, heb je vrij gemakkelijk je profiel.

Voor de Ri hangt het vooral af van de machine en het materiaal. Over het algemeen nemen we, om verrassingen te voorkomen, eigenlijk Ri=dikte.

2 likes

Hallo

Als je de 2e oplossing neemt, raad ik je aan om te beginnen met het centrale deel, dan de hoeken van 90° aan elke kant en dan de 2 hoeken van 75° en 135°.

Voor de positie van de vouwen ten opzichte van de zijkanten zijn de optie-iconen duidelijk genoeg om af te ronden.

1 like