Hoe teken je de kwartslag van een centrale trapboom?

Hallo allemaal,

Ik ben een beginner op Solidworks (2015), ik teken een kwartslag centrale trapboom en ik zit vast aan de hoek van de trapboom. Ik heb de onderste en bovenste delen van de stringer getekend, maar om de twee delen met elkaar te verbinden, is het voor mij mission impossible.
Na uren en uren proberen uit te vinden hoe ik het moet doen, kom ik naar je toe, in de hoop dat je de oplossing voor mijn probleem hebt.

Na de 4e stap moet de trapboom, om de 5e stap in te halen en de hoek van de laatste te volgen, een hoek hebben in verticale maar ook horizontale richting.
Ik voeg het bestand aan je toe, als je een kijkje wilt nemen.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

escalier_cousin_elina.sldprt

Kijk in de links van de volgende links:

Alles is volledig gedefinieerd

@+

2 likes

Het lijkt mij helaas niet de oplossing die ik zoek. 

Feit is dat je de links goed zult moeten visualiseren

De trap is verre van  perfect 

door een 3D-schets te maken die de profielen met elkaar verbindt, is het mogelijk om via een scan het gewenste onderdeel te maken

@+

Ja vermoed ik, ik ben een beginner. Wat zag je als een anomalie? 

Ik heb een 3D-schets gemaakt die de profielen met elkaar verbindt, maar dit is wat ik heb gedaan.... (foto)

image.jpg

Neem de tijd om alle communicatiethreads op 1/4 wenteltrap te lezen

Stringer centraal slib

en zie de links die zijn bijgevoegd bij de discussies

welke van + de stap is van de stappen op de paslijn moet dezelfde kant hebben

@+

1 like

Kon je het me niet in 2 minuten aandoen, omdat je je best lijkt te doen? 

Neem de tijd om de communicatiethreads te lezen

Uw trap c waarom?

Ondanks dit alles kan ik er niet rond. 

Wat bedoel je? Afgezien van het antwoord dat het is om naar boven te gaan, zie ik ^^ 

Hallo

Zen, we zijn er gewoon om je te helpen.

Je trap leek erg ingewikkeld.

Welk hout of staal materiaal?

Een klein advies: maak een montage, je begint veel schetsen te krijgen.

Chrtof

hallo weer

Ik keek naar je plan.

Je steunen kruisen elkaar niet. Begin daar.

en teken dan je stappen. om te zien dat je aan het einde bent begonnen.

chrtof

escalier.png
1 like

Bekijk deze tutorials

http://lionel.ponnelle.pagesperso-orange.fr/

https://www.youtube.com/watch?v=1G7q0vTOiDc

@+ ;-)

1 like

Hallo

Voor de vraag van gt22: uw trap c waarom?

Ik  denk dat het was om erachter te komen of het voor werk of persoonlijk is;)

Als het om een persoonlijke reden is, is het logisch dat je niet alle rekenelementen hebt om je trap te definiëren.

Wat betreft de tutorial, het is niet helemaal het model waar onze vriend naar op zoek is, hij heeft een landing  terwijl hij het niet wil. Op de verschillende foto's die op dit type trap te vinden zijn, is het een gebogen balk en niet in een rechte hoek, dus ingewikkelder, vooral voor de fabricage.

Dus om te studeren en de mogelijke compromissen te zien die je bereid bent te maken.

Wees voorzichtig, we zijn hier om u een werkmethode te geven (als we die hebben) die u aanpast aan uw project, niet om het werk voor u te doen;)

4 likes

Terwijl ik probeerde een methode te vinden om een centrale stringer onder SW te maken, stelde ik mezelf de simpele vraag, hoe deze balk te maken en ik vond deze video = > zelfgemaakte centrale stringer

Aan de andere kant ben ik bang dat we geen repetitie in de hoek van de trap kunnen doen, ook al leek het me dat we het wel konden.

Ik moet herzien hoe het aantal stappen wordt berekend om door te gaan (maar minder tijd om eraan te besteden)

Morgen zou ik al een methode moeten geven om het slib te maken.

Tot morgen.

Een andere eenvoudigere methode met 2 balken in plaats van een enkele "gevouwen"

2 balken 

Vandaar de compromiskant met betrekking tot uw behoeften en vermogen om te bereiken.

1 like

Ik denk dat ik het met twee balken ga doen in plaats van één gebogen. Het zal veel gemakkelijker zijn om te tekenen, maar ook om te maken. 

Hartelijk dank aan u voor het bestuderen van mijn vraag en vooral aan FUZ3D voor het feit dat zij er zo'n interesse in heeft getoond