Ik ben een beginner op Solidworks (2015), ik teken een kwartslag centrale trapboom en ik zit vast aan de hoek van de trapboom. Ik heb de onderste en bovenste delen van de stringer getekend, maar om de twee delen met elkaar te verbinden, is het voor mij mission impossible. Na uren en uren proberen uit te vinden hoe ik het moet doen, kom ik naar je toe, in de hoop dat je de oplossing voor mijn probleem hebt.
Na de 4e stap moet de trapboom, om de 5e stap in te halen en de hoek van de laatste te volgen, een hoek hebben in verticale maar ook horizontale richting. Ik voeg het bestand aan je toe, als je een kijkje wilt nemen.
Ik denk dat het was om erachter te komen of het voor werk of persoonlijk is;)
Als het om een persoonlijke reden is, is het logisch dat je niet alle rekenelementen hebt om je trap te definiëren.
Wat betreft de tutorial, het is niet helemaal het model waar onze vriend naar op zoek is, hij heeft een landing terwijl hij het niet wil. Op de verschillende foto's die op dit type trap te vinden zijn, is het een gebogen balk en niet in een rechte hoek, dus ingewikkelder, vooral voor de fabricage.
Dus om te studeren en de mogelijke compromissen te zien die je bereid bent te maken.
Wees voorzichtig, we zijn hier om u een werkmethode te geven (als we die hebben) die u aanpast aan uw project, niet om het werk voor u te doen;)
Terwijl ik probeerde een methode te vinden om een centrale stringer onder SW te maken, stelde ik mezelf de simpele vraag, hoe deze balk te maken en ik vond deze video = > zelfgemaakte centrale stringer
Aan de andere kant ben ik bang dat we geen repetitie in de hoek van de trap kunnen doen, ook al leek het me dat we het wel konden.
Ik moet herzien hoe het aantal stappen wordt berekend om door te gaan (maar minder tijd om eraan te besteden)
Morgen zou ik al een methode moeten geven om het slib te maken.