Hoe een schets te dupliceren zodat deze perfect is uitgelijnd met de eerste

Hallo allemaal,

Ik wil een schets dupliceren van het ene vlak naar het andere vlak dat evenwijdig is aan het eerste, zodat de gekopieerde schets perfect is uitgelijnd met het eerste. Voorbeeld: twee horizontale vlakken, waarvan er één een schets bevat, een verticale as (dus loodrecht op de vlakken) die door een punt van de schets loopt en ik zou graag dezelfde singulariteit op de gekopieerde schets willen vinden.

Momenteel doe ik een copy/paste waarmee ik de schets kan dupliceren, maar de gekopieerde schets wordt niet op dezelfde verticale as geprojecteerd, wat me dwingt om de verplaatsingsfunctie te gebruiken, maar het is een beetje een gedoe om de schets opnieuw uit te lijnen ten opzichte van mijn singulariteit (schetspunt op verticale as).

Ik denk dat er een truc of functie is die dit gemakkelijker maakt, maar ik kan het niet vinden. Als iemand het weet, bedankt voor je hulp.

Ik ben onder slw 2014.

Met vriendelijke groet

Meester

Hallo

kunt u ons een zeefdruk van wat u wilt of zo niet, gebruik dan gewoon de functie "entiteiten converteren"  Klik op Objecten Tool_Convert_Entities_Sketch.gif converteren (Sketch-werkbalk) of op Tools > Sketching Tools > Entiteiten converteren 

2 likes

Kijk in mijn tutorial heb ik mijn schets gedupliceerd , het zou veel moeten helpen.

Hallo Ac Cobra,

Ik heb eigenlijk net de functie "entiteiten converteren" getest en het lijkt perfect te passen bij wat ik wil doen, dus heel erg bedankt. Ik stuur nog steeds een testafbeelding die het principe laat zien van wat ik wil doen (een schets in vlak 2 die ik wil dupliceren in vlak 3 met dezelfde positionering ten opzichte van de verticale as). Nou, mijn tekening is ingewikkelder, maar het principe is hetzelfde.

Dus nogmaals bedankt en ik zal proberen de functie die je me hebt verteld goed te bekijken.

Vriendelijke groeten

Meester

test_convertir_entite.jpg

Ik weet niet wat je nu gaat doen.
Een andere methode is om een enkele schets te behouden en het startvlak van de functie te wijzigen via de tegel "Van":

Bijgevoegd is het model (SW12): de schets staat op de 1 maar de functie begint vanuit het vlak 4.

Deel 1.SLDPRT
1 like

Hallo Stefbeno,

Bedankt voor deze manier van doen of truc die ik niet kende en die ik ga testen.

Vriendelijke groeten

Meester