Hallo
Ik heb onderdelen familiebestanden voor schroeven met veel configuraties. Voor elke configuratie die een $Num ero eigenschap draagt, wil ik de configuratie als volgt hernoemen: $Num ero&(&Configuration&)& en een configuratie Title = $Num ero maken.
Dus ik gebruik Integratie, maar plotseling neemt het de $Num ero-eigenschap van de actieve configuratie en gebruikt deze eigenschap in alle configuraties
Is er een oplossing om de $Num ero-eigenschap van elke configuratie te lezen en te schrijven?
Gerelateerd onderwerp: https://forum.lynkoa.com/t/comment-renommer-plusieurs-configurations-avec-le-module-integration-de-mycadtools/104255
Onderdeel van mijn oplossing met batchproperties
1 like
Om de naam van de configuratie te hernoemen volgens de eigenschap, waarom doet u dit dan niet rechtstreeks in de deelfamilie door =$Num ero in de 1e kolom te zetten (naam van de config=
Zorg ervoor dat u " Standaard " selecteert in het formaat van deze kolom voordat u de formule invoert. Hier in het voorbeeld gebruik ik de waarde van een andere eigenschap (D1) om mijn configuratie te hernoemen:
Je kunt hetzelfde toepassen met $Num ero en dan gewoon de Excel-formule naar de onderkant van je tabel rekken (maak van tevoren een back-up van je bestand voor het geval dat)
Ik zie het nut er niet van in om door Integratie te gaan om de configuraties in een familie van onderdelen te hernoemen, de Excel-manier is naar mijn mening veel eenvoudiger.
3 likes
Anders werkt het via integratie niet met een deel van de familie, of zonder een deel van de familie:
@fmarchand of een van zijn collega's in staat om de fout in de regel te bevestigen, als die er is, of de bug op deze hernoeming? (2022 Sp2.1 versie)
1 like
Ja, ik ben het ermee eens dat het met de Excel-tabel gemakkelijker is.
Het is dat ik veel bestanden moet verwerken en verschillende eigenschappen moet invullen die we eerder uit onze erp hebben gehaald. Daarom ben ik op zoek naar een "massa" behandeling
Doel van het ophalen van gegevens in 3DEXPERIENCE
Bedankt voor de antwoorden, ik zal nieuws geven en @fmarchand werd ook gevraagd op de vraag
2 likes
Anders een andere oplossing via macro vba.
Deze code die is gewijzigd vanuit codestack doet het werk perfect, voor mij was de geteste eigenschap $PROPRIETE@NUMERO:
'**********************
'Copyright(C) 2022 Xarial Pty Limited
'Reference: https://www.codestack.net/solidworks-api/data-storage/custom-properties/rename-configurations-based-custom-property/
'License: https://www.codestack.net/license/
'**********************
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc
If Not swModel Is Nothing Then
Dim prpName As String
'prpName = InputBox("Specify the property name to read the value from")
prpName = "NUMERO" 'ici le nom de la propriété à modifier
'If prpName <> "" Then
Dim vConfNames As Variant
Dim i As Integer
vConfNames = swModel.GetConfigurationNames()
For i = 0 To UBound(vConfNames)
Dim swConf As SldWorks.Configuration
Set swConf = swModel.GetConfigurationByName(vConfNames(i))
Dim prpVal As String
If swConf.CustomPropertyManager.Get3(prpName, False, "", prpVal) Then
If prpVal <> "" Then
swConf.Name = prpVal
End If
End If
Next
'End If
Else
MsgBox "Please open the model"
End If
End Sub
Wijzig het met uw eigenschap en test het op een deel (na een opslag).
Als het werkt, om het in batch uit te voeren, maakt u een regel in Integratie met SOLIDWORKS= systematische voorwaarde, en in bedrijf, Diverse macro en u gaat op zoek naar de macro die eerder is opgeslagen met de bovenstaande code.
1 like
Hallo
Uiteindelijk heb ik Integration gebruikt met een beetje extra manipulatie.
Ik haal alle configuratienamen en bestandsnamen van mijn verschillende schroefbestanden op met behulp van smartbom. Ik koppel ze aan mijn eigenschappenmatrix in excel via een VERMANING en vervolgens kan ik met integratie alle eigenschappen in de juiste configuratie schrijven (zie screenshots)
Opmerking: ik heb niet de tijd genomen om de @sbadenis macro te testen (ik voel me niet erg op mijn gemak met macro's )
De sleutel is om het juiste resultaat te krijgen.
2 likes