Bedankt
splashmodifseul076.obj
Hallo
U moet de Scan To 3D-invoegtoepassing activeren, die alleen beschikbaar is met de Premium-versie, zoals aangegeven in de SolidWorks-productmatrix:
http://www.solidworks.fr/sw/products/3d-cad/3d-cad-matrix.htm
Link naar Help:
Als je de Premium-versie hebt, activeer je de invoegtoepassing gewoon in Tools > Add-in > Scan TO 3D.
Vervolgens opent het menu > > Kies alle bestanden (extensies) en vervolgens uw "obj" -bestand
Dat klopt
Aan de andere kant is het erg traag op solidworks. Snel importeren maakt de software onstabiel en slokt veel geheugen op.
Bovendien is de omzetting naar vaste stof behoorlijk demicaat.
Als je de mogelijkheid hebt, raad ik je aan om het in stl te zetten en het vervolgens in volume te importeren (volume in de optie om .stl te openen) of oppervlak dat ik praktischer vind.
ROM's
Hallo, ik doe dit om videogamebestanden te herstellen (auto's / tractoren ... )
Ik passeer ze in Meshlab om ze op te slaan in DXF (3d natuurlijk) en ze opnieuw te openen in mesh op solidworks!! Het is een beetje lang, maar het resultaat is niet slecht!
Bedankt.
@David be3:
Kun je in detail beschrijven hoe je te werk gaat bij het extraheren van de 3D?
Ik heb het geprobeerd voor een persoonlijk project en het resultaat is facetteren.
Bedankt.
Met de "Meshlab"-software kan ik de .obj openen, ze soms schoonmaken (vaak worden de lichten gematerialiseerd door munten) en ze opslaan in . DXF .
Van daaruit mijn DXF die ik opnieuw open op SW door de import als een 3D-schetsoptie te nemen.
Er is nog een beetje schoonmaakwerk te doen en het is goed!
Nadat ik het met je eens ben, vinden we facetisering (zie foto in pj op mijn vorige post) in oppervlak, maar in het geval van @romain_37 is dat het doel !!
Off-topic vraag, maar waar vind je je .obj David?
Hallo
Onder 2014 in import .obj met mesh worden de onderdelen zelf gedaan, anders ga ik via freecad om te zetten naar step.
http://sourceforge.net/projects/free-cad/
@Bart
Ik vind ze in de installatiebestanden van de games of op internet: op de sites die aan games zijn gewijd waar je extra pakketten kunt vinden om te downloaden die de obj-bestanden, de geluidsbestanden bevatten ....
Ik doe veel landbouwmachines, ik ga van tijd tot tijd naar de landbouwsimulatorsite!
Zetten.... Dat is dus echt niet dom!!
Ik vertel het je nog een keer David, ik heb mijn nieuwe hobby ^^ gevonden! )