Hallo
Is er een snelle en gemakkelijke manier om alle aangepaste eigenschappen van een project te exporteren als bijvoorbeeld een *.txt- of *.att-bestand?
Bij voorbaat dank
Hallo
Is er een snelle en gemakkelijke manier om alle aangepaste eigenschappen van een project te exporteren als bijvoorbeeld een *.txt- of *.att-bestand?
Bij voorbaat dank
Hier zijn hulpprogramma's voor, zoals Smartbom bij Visiativ (hulpprogramma MyCADtools)
Anders bestaan er ook andere op API's gebaseerde hulpprogramma's. (te doorzoeken) (Stuklijst en niet-gemodelleerde items beheren in SOLIDWORKS met behulp van stuklijst+)
Met behulp van een macro is dit ook mogelijk. (Haal een eigenschap van het model op in MeP - #12 door Cyril.f)
Maak anders vanuit de hoofdassemblage een nomenclatuur van de hele boom met de gewenste eigenschappen en exporteer deze bijvoorbeeld in Excel
Inderdaad, een macro is zeker de oplossing want mijn assemblages zijn ongeveer 5000 tot 10.000 onderdelen, dus een stuklijst is onhandelbaar.
Bedankt
Hallo
Ik vind het niet leuk met sbadenis
Ik zou hieraan willen toevoegen dat ik behoorlijk verrast ben (op een goede manier) door de prestaties van de SmartBom-tool!
één voorwaarde: beschikken over de MyCADtools
Voor een studie heb ik onlangs een nomenclatuur gemaakt van ons bestand "Bibliotheek.
Nog geen 10 minuten later heb ik een Excel-tabel met 13.000 SOLIDWORKS-bestanden en meer dan 65.000 verschillende configuraties!
Ik heb zeker niet ALLE eigenschappen opgenomen, maar ik heb toch AL onze bibliotheek in 1 klik en in minder dan 10 minuten verwerkt.
Dus ik stel me voor dat het op een vergadering als de jouwe zou moeten werken
Inderdaad, SmartBom is vrij efficiënt (als je niet door de DocumentManager SDK gaat, die is onmiddellijk).
Aan de andere kant is het nog steeds nodig om tussen de 5 en 10 extra minuten te rekenen voor elke extractieconditie...
Oui
Quelques info ici:
Et une macro d'extraction Propriété vers Excel ici:
Bedankt voor deze info!
De tutorial is behoorlijk veelzeggend en het lijkt niet ingewikkeld.
Maar het gaat geen aangepaste eigenschappen lezen? Hoe doe je dat als er meerdere configuraties zijn?