Hallo
Hier is mijn probleem:
Ik wil graag gebruik maken van automatische dimensionering via modelobjecten en kiezen op welk plan mijn afmeting komt te staan.
In het onderstaande voorbeeld is een afmeting gemarkeerd voor de tekening. Wanneer ik de automatische dimensioneringstool gebruik via modelobjecten:
- Als ik "duplicaten elimineren" aanvinkt, heb ik maar 1 dimensie die verschijnt op de weergave die als eerste in de tekening is ingevoegd.
- Als ik het vinkje bij "duplicaten elimineren" uitschakel, heb ik de dimensie die op 2 weergaven verschijnt (dus 2 opnamen). Zie voorbeeld hieronder.

Ik zou graag in staat zijn om een dimensie te forceren om bijvoorbeeld alleen op een vooraanzicht naar voren te komen.
Op de lange termijn zou ik graag willen kunnen vliegen: deze afmetingen verschijnen op het rechtervlak, deze op het voorste vlak, enz...
Heeft u een oplossing?
Bij voorbaat dank
Matthias EMON
Het lijkt mij niet mogelijk, aangezien de selectie van een dimensie in de context van het model volgens het doc:
ttps://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_Dimensions_in_Drawings.htm#:~:text=You%20can%20specify%20that%20dimensions,Auto%20insert%20on%20view%20creation.
maar kan ik het mis hebben of misschien is het mogelijk met een andere context?
Het invoegdocument zegt 'Wanneer u dimensies in alle weergaven invoegt, verschijnen ze in de meest geschikte weergave.', dus misschien heeft dit te maken met bepaalde weergaveselecties :
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_Inserting_Dimensions_into_Drawings.htm
Anders is het niet ideaal, maar als je 'duplicaten elimineren' aanvinkt, zou je Shift kunnen gebruiken om de dimensie van de ene weergave naar de andere te verplaatsen?http://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/t_moving_copying_dimensions.htm#:~:text=To%20move%20or%20copy%20dimensions,to%20create%20multiple%20driving%20dimensions.
Hallo
Ik ben geen grote fan van de objectzijden van het model, want als ik me niet vergis; Als je op deze zijkanten dubbelklikt en het wijzigt, volgt het onderdeel. Dat is in ieder geval de herinnering die ik heb aan een stagiair die dat deed en een asm schoot.
Hallo
Dank u voor uw antwoorden. Helaas heb ik de oplossing (als die al bestaat) niet gevonden. Als ik het vind, zal ik het resultaat hier communiceren.
Vriendelijke groeten
Matthias EMON