Hoe kan deze beperking worden opgelegd?

hallo ik zou graag een beperking willen creëren tussen deze 2 stukken:

Het moet er min of meer uitzien als een "groef" beperking, denk ik, want als ik deze hendel draai:

De boutstaart (blauw stuk) moet worden vertaald

als je een oplossing hebt ben ik geïnteresseerd =)

Hallo

Twee soorten beperkingen zouden aan deze behoefte kunnen voldoen. Ze zijn te vinden in het submenu "Geavanceerde beperkingen", dat moet worden uitgevouwen onder de "Standaardbeperkingen", er zijn:

- Beperking van de dia:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_Width_Mates_SWassy.htm

- Anders is de symmetriebeperking:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_Symmetry_Mate_SWassy.htm

3 likes

De barrièrebeperking lijkt de perfecte keuze te zijn. In het eerste vakje selecteer je de twee kanten van je tepel, in het tweede vakje selecteer je de twee kanten van de langwerpige.

Om te voltooien, moet u een parallelliteitsbeperking tussen twee vlakken toevoegen om het gezicht te oriënteren (de diabeperking doet dit niet)

En daar heb je het, je hoeft alleen nog maar te genieten van je mooie positie:)

1 like

Ik heb het al geprobeerd met deze 2 soorten beperkingen, maar het probleem is dat de "tepel" een roterende beweging heeft en de groef alleen wordt gebruikt om deze tepel te positioneren om de "blauwe" boutstaart van rechts naar links te laten vertalen (als je de hendel naar rechts draait, gaat de boutstaart naar rechts en hetzelfde als ik naar links draai)

Dus er is een mechanisme dat de beweging van de pen conditioneert?

Waaronder bijvoorbeeld een gewricht.

1 like

In feite is het handvat gegoten rond het vierkant waarop het aandrijfstuk van de bout is bevestigd, dus als ik aan het handvat draai, draait het de nippel waardoor de van de bout (blauw stuk van de vraag) naar rechts of links wordt gemaakt

1 like

In feite moet er een puntcontact (of een afstand) zijn tussen een bovenkant van de tepel en het deel dat moet worden vertaald.

Maar SolidWorks gaat vrij slecht om met deze beperkingen, dus wat ik doe :

Maak twee configuraties, een gesloten en een open, want over het algemeen hoeven we de beweging niet te zien, dit zijn de twee posities die ons interesseren.

3 likes

Of een kleine variatie. Maar ik weet niet of het mogelijk is.

Maak een as die door het midden van de tepel in de kamer loopt. En plaats tijdens de montage de schuifbeperking tussen de groef en de gemaakte as (groef in de 1e doos en as in de tweede. Als je het omkeert, werkt het niet!) 

Dus door je handvat te draaien, zal de groef de beweging volgen. Aan de andere kant, door gecentreerd te blijven op de as en niet met punctuals zoals dat in het echte leven zou worden gedaan (hoewel?)

2 likes

Dus @.PL puntbeperking of afstand werkt niet omdat ik niet loodrecht sta (minder dan 1 halve graad ^^') als ik geen oplossing vind, doe ik 2 posities zoals je me hebt geadviseerd.

@coin37coin heb ik een schets gemaakt om een as te maken die door het midden van de tepel gaat, maar als ik mijn diabeperking wil maken, wil ik de as of zelfs de schets niet selecteren, dus ik denk dat ik niet begreep hoe ik het moest maken =S

1 like

@Mooky. Ho les ... Het werkt geweldig met tijdelijke bijlen. Maar inderdaad, met de referentieassen is het dood

Er zit een soort inconsistentie in dit alles. Sorry voor de valse hoop

Je moet een virtuele cilindrische as maken die loodrecht op je langwerpige as staat met de juiste beperkingen nadat je deze cilinder hebt verborgen

Zie ook deze tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=bmD_bC_D7wQ

https://www.youtube.com/watch?v=A0huftZkZ3c

@+

1 like

@gt 22: of kun je me uitleggen hoe ik je ^^ moet maken (ik werk al een jaar in design en ik heb nog nooit een cilindrische as hoeven gebruiken en ik kan me niet herinneren dat ik er in de klas ^^ over heb gehoord')

1 like

Je probeert op dit moment een beperking te creëren via een stuk plaatwerk dat afkomstig is van een getwijnd

Dus een munt met 4 kantjes

Als je aan je hendel draait, ga je natuurlijk door

1. 1 kant
  2. 1 hoek van 90°
  3. 1 kant

Als in plaats van uw gebogen plaatwerkonderdeel met X hoekcontacten

Je maakt een cilinder Het buitenoppervlak van je cilinder is niet 1 oppervlak

dus een beperking van uw oublong op dit genoemde oppervlak 

Als uw cilinder zo beweegt dat hij draait, zal uw langwerpige zonder enig probleem bewegen, natuurlijk mag uw deel met deze genoemde langwerpige niet worden gefixeerd 

voor het 3D-beeld verbergt u gewoon de virtuele cilinder die alleen dient om de beweging te beperken

@+

2 likes