Ziezo, ik moet verschillende materiaalverwijderingen op een curve uitvoeren om piëzo-sensoren te plaatsen, maar de sensoren moeten dezelfde richting en hetzelfde convergentiepunt hebben (midden van het onderdeel). Ik wilde weten of je een oplossing had om deze verwijderingen van materiaal uit te voeren, zodat ze hetzelfde convergentiepunt hebben?
Bedankt
Een illustratie om mijn probleem uit te leggen. (Convergentiepunt in grijs en verwijdering van materiaal op de grijze delen)
Persoonlijk zal ik een 3D-schets maken, een concentrische lijn met het cilindrische oppervlak, verwijdering van geveegd materiaal met een geselecteerd cirkelvormig profiel en lineair herhalen + een cirkelvormig.
Ten slotte is er een eenvoudigere manier, in uw geval wordt de oriëntatie al bepaald door deze cilinders op de moederbuik (?). Maak dan gebruik van de boorhulpfunctie, met de 3D schets plaatst u uw concentrische punten aan de eindranden van deze cilinders, de oriëntatie is normaal ten opzichte van het eindvlak van de cilinder.
Bedankt voor je antwoorden, maar het is complexer dan dat. Ik ben het met Obi Wan eens als het midden van je cirkel hetzelfde is als dat van convergentie, maar in mijn geval is het midden van de "moederbuik" -cirkel waar de piercings zijn niet hetzelfde als het centrum van convergentie van de piercings.
Bovendien moet ik een oriëntatie in verschillende richtingen hebben voor de piercings die niet gecentreerd zijn...
Afgezien van het maken van een 3D-schets, zie ik niet.
Bewerken: Maak op basis van een 3D-schets rechte lijnen die overeenkomen met de trajecten van de gaten op de eerste rij vanaf de zijkant gezien, maak een rechte lijn die overeenkomt met een omwentelingsas die ze gemeen hebben, meet de hoek tussen de eerste en de laatste boring, maak een extrusiescan van een van deze lijnen, Maak een omwenteling volgens de gemeenschappelijke as en de gemeten hoek. Je eerste rij is klaar, maak nu opnieuw een 3D-schets, maak rechte lijnen die overeenkomen met de banen aan elk uiteinde en meet de hoek, maak vervolgens een omwenteling volgens de gemeten hoek. U kunt de hoekwaarde van patronen koppelen aan schetsdimensies vanuit het venster voor vergelijkingsbeheer.