Hallo
Ik wil beter worden in CAD-software. Ik ben momenteel aan het leren op Soliwork 2011 met de tutorial advies, maar ik heb het gevoel dat ik niet vooruit. Ik zou graag willen weten of iemand het op een andere manier zal weten.
Bedankt
Fred
Hallo
Ik wil beter worden in CAD-software. Ik ben momenteel aan het leren op Soliwork 2011 met de tutorial advies, maar ik heb het gevoel dat ik niet vooruit. Ik zou graag willen weten of iemand het op een andere manier zal weten.
Bedankt
Fred
Hallo
Het hangt allemaal af van wat je wilt krijgen, welk niveau je had voordat je tutroriels gebruikte en welke software je kende voordat je aan solidworks begon??
Wat de opleiding betreft, zijn er tal van keuzes, zowel in het nationale onderwijssysteem als in het kader van particuliere opleidingen (bijvoorbeeld Axemble).
Vriendelijke groeten
Bastien
Goedenavond
Ik raad je aan om te oefenen door als autodidact objecten om je heen na te bootsen die steeds ingewikkelder en gedetailleerder worden, met wat hulp om bepaalde functies op internet te begrijpen. Het is een heel goede manier om vooruitgang te boeken, dat is tenminste wat ik van mijn kant heb gedaan!
Romeins
+1 @ Bastien en Romain voor uw antwoorden
- Ik zou eraan willen toevoegen dat Solidworks een gereedschapskist is voor verschillende beroepen
Elk beroep heeft zijn eigen specifieke tools
Het doel van het spel is om op het juiste moment het juiste gereedschap te kiezen
om te begrijpen dat het is door te smeden dat men een smid wordt
Tutorials op You Tube
Er zijn max als je ze allemaal opnieuw kunt doen
je hoeft niet + getraind te worden, je hebt het al
het SolidWorks-forum biedt ook veel informatie
Zoek o.a . op You Tube (Persopolo, Solidworks)
@+ ;)
Er gaat niets boven oefenen. de tutorials zijn vooral goed als je vastzit, maar verder is Solidworks intuïtief genoeg om verder te gaan met de basis van het tekenen.
Thomas
Je moet beginnen met het maken van eenvoudige vormen
Er is ook het boek "SolidWorks voor Dummies".
Maar niets vervangt een goede basistraining (5 of 7 dagen denk ik) door een training en SolidWorks professional en dan moet je uren en uren oefenen............
Natuurlijk, als u vragen heeft, kunnen wij dat ook, wij kunnen u op specifieke punten helpen.
Hallo
Ik ga terug naar mijn geval, ik ben begonnen met de tutorials die in SW zijn geïntegreerd, hierdoor kun je in ieder geval de basisfuncties leren (extrusie, materiaalverwijdering, enz...).
Gebruik deze functies vervolgens dagelijks om te verbeteren.
Ik moest onlangs de ondergrond onder de knie krijgen voor een nieuwe functie.
Als gevolg daarvan heb ik veel auto's gemodelleerd, ik denk dat dit soort oefeningen daar geweldig voor zijn.
En uiteindelijk, na 3 jaar zelfstandig SW te hebben gebruikt, heb ik niet zo lang geleden een geavanceerde training gedaan en uiteindelijk, zelfs als ik een paar "trucjes" heb geleerd, denk ik dat mijn basis behoorlijk solide was.
Kortom, als je zelf leert, kun je in de software duiken, je besteedt misschien 10 minuten aan het vinden van een functie, maar als je het eenmaal hebt gevonden, vergeet je het tenminste niet:)
En tot slot, het allerbelangrijkste, ongeacht de software, is om de basisfuncties te kennen, of het nu in volume of oppervlak is, en ze vervolgens aan te passen aan wat u wilt doen.
Bastien
Hallo
U kunt uw CAD gebruiken voor "vrije tijd" of in dienst van een van uw passies...
Meer informatie vindt u hier: http://www.lynkoa.com/actualites/cao-comment-se-perfectionner
Yves
Er zijn veel goede ideeën gegeven denk ik, persoonlijk om mezelf te verbeteren heb ik voor twee benaderingen een beetje anders:
- de industriële as, d.w.z . het ontwerpen van een complete tooling vanuit een bepaalde beperking, kortom het bedenken van bijvoorbeeld hoe ik bijvoorbeeld een autodeurknop in elkaar zet, met elke technische oplossing die ik kan bedenken en ze vervolgens ontwerp
- De Pleasure Axis, d.w.z . het maken van Solidworks ontwerpen meer gericht op passie of plezier door het ontwerpen van een ring of een auto, kortom mezelf in moeilijkheden brengen op het niveau van Solidworks maar door mezelf te trekken dankzij mijn verlangen!