Hoe een stijltang op Spline te volgen

En is het onmogelijk om een profiler op een spline te volgen? of ik moet bochtdoorsneden maken.

1 like

Je moet bochtsecties maken.

Om precies te zijn, je hebt bogen van een cirkel nodig.

2 likes

De splines zijn te willekeurig om ze achteraf te kunnen beoordelen.

Solidworks beheert het dus niet.

Sorry

1 like

Zoiets?

screenshot341.jpg
1 like

Versie SW2013

deel 2.sldprt

Heb je het over de "scan"-functie?

Het is mogelijk, maar net als Bart is het iets willekeuriger dan aangrenzende bogen

Ok in de veegfunctie, maar voor plaatwerk onmogelijk.

De functie Gevouwen basis/tabbladblad wordt niet uitgevoerd

1 like

We zijn het eens, niet in plaatwerk.

Maar we kunnen een spline gebruiken op basis van een boogstructuur door de spline-aanpassing.

Ja, maar de vraag gaat over een stijltang. Plaatwerk dus.

Behalve het maken van een baas en het vervolgens omzetten in plaatwerk.

Maar het is niet mogelijk om te ontvouwen...

Zie hiernaast

tolerie_spline.png
2 likes

Het gaat niet om een plat ijzer maar om een profiel en dus niet per se om plaatwerk

EDIT: mea culpa ^^

Zo @Tomalam de titel spreekt inderdaad over een stijltang. Het kan ook artistiek smeedwerk zijn! En waarom niet! (kijk eens naar deze: http://www.beta.lynkoa.com/forum/3d/comment-faire-un-plat-avec-une-torsade-en-tolerie)

Maar goed, we wachten op @jean-philippe, hij is in de beste positie om ons te vertellen waar hij op wacht!

Hallo

Ik kan een spline maken, er plaatwerk van maken en het plat leggen.

S.B

tole-spline.png

Ik denk dat ik je probleem begrijp waarom je je spline niet als leidraad kunt nemen

Het probleem doet zich voor wanneer de rondingen van uw spline een straal hebben die de buiging van uw profiel verbijstert

(het komt in conflict) de buitenste huid rimpelt en op een gegeven moment wil de boomstam het niet meer doen

De buigradius van uw geleidingscurve is evenredig met de doorsnede van het profiel

1. Screenshot bericht
  2. van uw zijspiebanen indien mogelijk
  3. van uw profiel indien mogelijk

Vergroot je planken en het zal het gedeelte van je profiel passeren of veranderen

Een trucje dat net iets beter werkt en we gaan verder

Ga naar Surface

met verschillende schetsen van het profiel op de geleidingscurve

en geef door aan een afgemat oppervlak

dan gewoon indikken of opvullen

Dat is alles voor nu

@+ ;-)

1 like

Voor mij is het voor smeedwerk of plat buigen, maar je zult een plan van dit gerecht moeten maken en het dus dimensioneren.... Het is te doen, maar minder nauwkeurig met een spline.

De ontwikkeling van het gerecht kan interessant zijn voor de vervaardiging ervan.

(Kleine apparté: Wie werd nummer 7 van de top bijdragers?! ..... Het is Bibi! =) )

1 like

@s.b: Ja, maar CrĂ©o staat bovenaan, het is bekend  ;)

Hier zijn we op Solidworks!

Hallo

Ik weet niet zeker of mijn post nuttig zal zijn, maar ik doe dit soort dingen voor mijn werk omdat ik trappen teken.

Om zo'n profiel te maken (balansveerleuningen), teken ik een elips waarop ik een profiel volg.

Afgezien van het probleem van het plaatwerk "of ik weet niet of het werkt", lijkt het me niet al te ingewikkeld.

Vriendelijke groeten

1 like

(voortzetting van het appartement @bart : en Bibi in de 3e. Ik weet niet of het een overwinning ontgrendelt? Een baan aangeboden als SolidWorks trainer? ;-), kom op, het is niet de plek)

Wat vind je van alle this@Jean-Philippe. @gt22 een belangrijk punt aan de orde stelt over de mini-afdeling!

1 like

Ziezo, de stijltang moet deze spline volgen op 90° ten opzichte van het plaatwerk

plat_sur_spline.png

@ SB naar het antwoord van uw tekening

Op solidworks is het ook mogelijk zolang een bestelling plat is

het enige dat op dit moment niet mogelijk is, althans ik kon het niet

Het wordt omgezet in plaatwerk als geen enkele rand vlak is

@+ ;-)

Ik heb de gt22-techniek geprobeerd...

Zonder succes.

Misschien heb ik iets gemist.

Voor mij in plaatwerk, zodra er splines zijn, laat ik het los ^^

Ik match bogen van cirkels en ik kom zo dicht mogelijk bij de splines en ik laat al mijn bogen aan elkaar raken.

Benoit, zorg voor je:p ^^