Hoe maak je een sticker op een oppervlak

Hallo

Om aan onderdeelgrootte te winnen, wil ik een sticker inleggen die doet denken aan een reeks sleufgaten. Inderdaad, het feit dat ik de sleufgaten in het plaatwerk daadwerkelijk maak, genereert een grote hoeveelheid entiteit, waardoor ik een veel te groot onderdeel krijg. Ik wilde weten of het mogelijk was om een afbeelding op een bepaald gebied te kopiëren om het eruit te laten zien als langwerpige (zie P.J) (foto moet op het blauwe gebied worden geplaatst)

Bedankt

a.png

Hallo

Het staat op dezelfde plaats als om een kleur aan de kamer toe te wijzen, behalve dat het een textuur is

Hallo

Ik denk dat dit is om een ontvouwen te maken en de oblongs op de dxf of dwg te hebben.

Om dit te doen, kunt u een configuratie maken met alle details van de oblongs en deze alleen gebruiken om de dxf of dwg te maken. Of u kunt de langwerpige punten rechtstreeks in het dxf- of dwg-bestand invoegen.

Hierdoor kan de eenvoudige versie van het onderdeel worden bewaard om in assemblages en dergelijke te worden ingevoegd.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Is er een textuur die eruitziet als sleufgaten? Of moet je je eigen textuur maken (zo ja, hoe doe je dat?)

Bedankt

Ja Remrem, dat is het precies...

Dus ik maak een configuratie met al mijn gaten en een andere lichtere?

Denk je dat met deze techniek het bestand minder zwaar zal zijn?

Kunt u ons uw stuk sturen?

In welke versie zit je?

Ik probeer momenteel...

(SW2014)

tolegspo-080a-1_pour_assemblage.sldprt

Mijn bestand met de config weegt 2,6 MB in vergelijking met 1,3 mo voor degene die je hebt gepost.

Anders kunt u uw DWG rechtstreeks bewerken

tolegspo-080a-1_pour_assemblage_1.sldprt

Daar ga je. Hij weegt slechts 0,6 MB...

tolegspo-080a-1_pour_assemblage_1.sldprt

Dank je wel herinnering,

Ik neem een kijkje en ik zeg je...

Ja Het aanbrengen van een uiterlijk is het lichtst

Maar u kunt ook de bestandsgrootte vergroten

Alleen gezichten herhalen  

Je maakt een langwerpige en je selecteert alleen de vlakken van deze langwerpige die je naar believen herhaalt

Het is behoorlijk indrukwekkend in termen van bestandsgrootte

@+ ;-))

Doe de test en geef ons de resultaten, je zult meer dan één verrassen ;-))

2 likes

Je hebt ook deze 2 tutorials

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/photoview-360-apparences-et-decalques

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-et-les-repetitions-avec-arrete-circulaire-juillet-2014

Veel leesplezier

@+ ;-))

bedankt Gt22 Ik ben op zoek...

Onthoud, uw oplossing is gemaakt met behulp van een herhaling in een gebied en het komt niet overeen met wat ik wil doen, het langwerpige gebied is goed gedefinieerd en doet niet al het plaatwerk.

Ik kijk naar dit alles...

Omdat de oblongs niet eens aanwezig waren in het bestand dat u hebt gepubliceerd. Ik heb langwerpige tekeningen gemaakt, maar het komt natuurlijk niet overeen met wat je wilt doen. Aangezien ik niet kan weten wat de exacte rol van dit stuk is...

Het doel is om een manier van werken te valideren en niet om van u een kant-en-klaar onderdeel te maken...

1 like

Hoorde herinnering,

Je kon natuurlijk niet weten wat ik wilde doen, ik zeg alleen dat de repetitie die op deze manier is gemaakt niet bij mijn stuk past.

Bedankt

Je hebt ook deze tutorial waarmee je herhalingen in het algemeen beter kunt begrijpen

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-repetitions-sous-solidworks

Wat maakt ons leven gemakkelijker

@+ ;-))

1 like

Dankzij jou gt22..

Ik kijk....