Hallo
Ik ben op zoek naar een automatische vervanging van onderdelen op SolidWorks met behulp van de macrotool. Concreet zou ik per waardeschijf één onderdeel willen wijzigen/vervangen. Ik heb de opdracht hieronder gevonden, maar deze werkt niet ;
boolstatus = Part.ReplaceComponents("\\xxxxxxxx.SLDPRT", "", True, 0, True)
Dank u voor uw hulp.
pl
21 juli 2016 om 08:05
2
Hallo
Heb je het voorbeeld gezien in de SolidWorks-help?
http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/Replace_Component_Example_VB.htm
Waar loopt je macro vast?
Wat is de foutmelding?
1 like
Het debugger-bericht, ik zal het proberen door te bestuderen wat je me hebt gegeven:)
1 like
In feite begreep ik niet alles van uw code, ik heb alleen de bestelling nodig om het ene onderdeel door het andere te vervangen , ik ken de weg van beide! Moet ik zulke ingewikkelde code maken?
pl
25 juli 2016 om 14:03
6
Probeer deze code:
Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Pad dimmen als tekenreeks
Dim boolstatus als Booleaanse
Sub hoofd()
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
Deel instellen = swApp.ActiveDoc
Deel.ClearSelection2 Waar
Vervang hier NOM_DE_TA_PIECE_DANS_SOLIDWORKS@NOM-DE-TON-ASSEMBLAGE door de naam van het te vervangen onderdeel
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("NOM_DE_TA_PIECE_DANS_SOLIDWORKS@NOM-DE-TON-ASSEMBLY", "COMPONENT", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
path = "C:\map\naam van uw nieuwe onderdeel . SLDPRT"
boolstatus = Part.ReplaceComponents(pad, "", Onwaar, Waar)
Einde Sub
1 like
Deze opdracht werkt niet, hier is mijn code: (debug opent voor de laatste regel)
Sub hoofd()
Stel swApp in = _ Toepassing.SldWorks
Deel instellen = swApp.ActiveDoc
Deel.ClearSelection2 Waar
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Onderdeelnaam-1@Assemblage", "COMPONENT", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
boolstatus = Part.ReplaceComponents("C:\xxxxxxx\xxxx.sldprt", "", False, 0, True)
Einde Sub
pl
26 juli 2016 om 07:34
8
Is het normaal "C:\xxxxxxx\xxxx.sldprt"?
En weet je zeker dat je geen fout hebt gemaakt in "Name of the 1@Assemblage Piece"?
Ja, ik heb zojuist mijn links vervangen door xxxx, en ja voor de tweede vraag omdat ik het opsla door de macro-opnametool voor...
Ik heb zojuist de fout gevonden..... Een beetje 0 te veel in mijn bestelling:
boolstatus = Part.ReplaceComponents("C:\xxxxxxx\xxxx.sldprt", "", False, 0 , True)
Heel erg bedankt:)
1 like
pl
26 juli 2016 om 07:51
11
En je hebt de fout gemaakt om te kopiëren wat ik bovendien schreef, want wat ik schreef klopt!
:) Geen zorgen, kies alsjeblieft mijn antwoord als het beste:)