Hoe maak je een schuine halve maan?

Hallo

Na verschillende pogingen en tevergeefs zoeken naar een oplossing, leg ik je mijn probleem uit.

Ik wil modelleren op SW een soort schuine halve maan... Zie de afbeelding.

Welke oplossing stelt u mij voor?

Bij voorbaat dank.

Cdlmt,

1 like

Hallo, niets is eenvoudiger. Je maakt een rechthoekige schets. Dan een helix schets. Je doet een sweep, uiteindelijk een verwijdering van materiaal om de basis vlak te hebben.

Vriendelijke groeten

Bijgevoegd is een foto om een idee te krijgen;)

capture.jpg
2 likes

Zie o.a. deze link

http://www.lynkoa.com/forum/mod%C3%A9lisation-volumique-3d/chemin-de-came

Als u de communicatiedraad leest, heeft u uw antwoord

@+ ;-)

4 likes

Hallo 

Simpel gezegd, ik zou mijn halve maan op de voorkant hebben getekend zoals op je foto en het een nepdikte hebben gegeven en vervolgens het materiaal hebben verwijderd met behulp van het gezicht loodrecht op dat van de halve maan, waardoor het de vorm kreeg die je wilde.

3 likes

+1 gt22

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

ac cobra 427: Deze oplossing komt niet overeen met de realiteit van het onderdeel omdat het onderdeel een rotatiehoek oplegt. Het was ook mijn 1e idee...

G.: Het lijkt ideaal en heel eenvoudig, maar ik droog op door het verwijderen van materiaal... Geef je een invalshoek aan je schets?

Hier is waar ik ben...

capture.jpg

Je halve maan is 180°

Wat is de hoogte (hoog niveau - laag niveau)

Je draait 180°, dus de toonhoogte van je spiraalvormige helixschets moet 2 keer de hoogte van je hoogte zijn

zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

piece_amoury.sldprt
3 likes

Heel erg bedankt voor de geboden hulp!!

Het is me gelukt om de gewenste vorm te maken!! GT22 het versturen van het bestand heeft me enorm geholpen!

Ik val nu de tegenvorm van de 1/4 draai aan.

Met schets-op-schetsprojectie kunt u een diepte (off-plane schets) gebruiken, als u een hoek wilt dimensioneren, kunt u een constructieschets maken die de offset van een vlak bepaalt, of twee loodrechte vlakken gebruiken om beide schetsen te maken.