Om deze referentie te kunnen gebruiken om een vlak in een assemblage te maken
Een kleine toevoeging om het beter te begrijpen. Ik zou graag de bollen willen vervangen zodat ze een referentie in hun midden hebben, zodat ik een vlak kan maken zoals de rode pijl in mijn tekening en een clip kan maken voor de verbonden
avavec_dimensions.jpg
Een schets is bijvoorbeeld voldoende:
- Als het is om de bol te creëren, is een baas per omwenteling van een lijn een halve cirkel, dus het middelpunt van de bol zal het middelpunt van de lijn zijn,
- Als de bol bestaat, een 3D-schets van een rechthoekige driehoek waarvan de hoekpunten tengeant zijn ten opzichte van de bol, dus het middelpunt zal het middelpunt van de hypotenusa zijn. Het lijkt mij ook dat een beperking van concentreerstad met een punt ook haalbaar is!
Goedenavond
Je kunt heel goed een beperking plaatsen tussen twee punten, waarbij elke toestand in verschillende delen mogelijk is.
Welke versie van SW heb je?? Want er zijn nieuwe mogelijkheden met de 2019 en vooral de 2020 en 2021.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb de 2015 versie, kan ik met deze versie een beperking toepassen tussen twee punten?
Goedenavond
Als de bol is gemaakt met SolidWorks, was deze waarschijnlijk gebaseerd op een schets met een boog van een cirkel waarvan het middelpunt het midden van de bol is. Maak de schets zichtbaar om later toegang te krijgen tot dit punt.
Als de bol is geïmporteerd en geen schets heeft voor zijn generatie: meet gewoon de diameter van de bol en maak vervolgens een 3D-schets met een eenvoudig segment en een punt in het midden. De uiteinden van dit segment zijn beperkt tot het bolvormige oppervlak en de afstand van het middelpunt tot het ene uiteinde van het segment wordt gedimensioneerd met de waarde van de straal. Het segment in kwestie is dan een diameter van de bol, waarbij het middelpunt het middelpunt is.
Dank u voor uw antwoord, maar kunt u mij een diamanten bol sturen. 10 en een punt in het midden, ik ben niet zeker van uw oplossingen, ik kan het niet reproduceren.
Een klein bolbestand via webtransfer zou leuk zijn.
Hello@tous
Bijgevoegd is een beschrijving van mijn eerdere opmerkingen, ik geef aan dat het concentrische puntcentrum niet werkt (ik had het mis)
doc2-2.pdf
Hallo
@fauteux1959: Helaas heb ik geen versie van SolidWorks die compatibel is met de 2015...
Het principe van het laatste @Lynk voorstel lijkt mij het meest effectief: het construeren van twee segmenten die door twee spaken worden gedragen. Het centrum ligt op het kruispunt van deze segmenten.
De bijgevoegde video biedt een vereenvoudigde versie van dit principe, waardoor de constructie van de twee raakvlakken wordt vermeden.
centre_sphere.mp4
Hallo
Ik vind dat de twee raakvlakken de oplossing blijven voor degenen die de meetkunde niet al te veel beheersen.
voorgrond
tweede
en het middenvlak waarop een schets is getekend, dat het snijpunt is van het vlak en de bol
Of een andere oplossing
Vlak TG plus loodrecht segment waarvan het uiteinde aan het oppervlak van de bol is bevestigd
Het middelpunt van dit segment is het middelpunt van de bol
Sorry voor de duplicaten.
Hallo
Om dit probleem op te lossen, vertrouwde ik op de mogelijkheden van Solidworks in schetsen
Dit geeft het middelpunt van een bol in 3 parallelle vlakken en een eenvoudige schets op het middelste vlak
Het onderdeelbestand is in SW 2021
Vriendelijke groeten
centre_dune_sphere_-_3_plans_paralleles_et_une_esquisse_simple_.jpg
centre_dune_sphere_-_3_plans_paralleles_et_une_esquisse.sldprt
Hallo
Als het een mooie bol is, waarom maak je dan geen punt met de referentiegeometrie-gereedschappen?
Selecteer eenvoudig het oppervlak en vraag het punt in het midden van het gezicht aan.
Onmogelijk om uw bestand toekomstige versie me I sw 2015 te openen
Hello@Frédéric
Uitstekende oplossing, behalve dat het voor de aanvrager geen perfecte bol is, maar een bol met een cilindrische staart.
Kunt u ons vertellen hoe u het in dit geval zou doen? Het is altijd interessant om te zien hoe collega's problemen oplossen.
Vriendelijke groeten
@Fauteux1959
Als mijn ultraeenvoudige methode bij je past, kan ik dan een geanimeerde gif of een video voor je maken?
Ik heb een korte film gemaakt waarin ik de manier presenteer om een opname te maken met drie referenties, ik ben erin geslaagd om de eerste twee referenties te creëren, het midden van de twee bollen. Maar de derde, ik weet niet wat ik moet plaatsen, het uiteindelijke vlak zou door het midden van twee bollen hellen
https://www.youtube.com/watch?v=foWlw1ufLs8&list=PL-BB6m5xrUdNWCjpWrnxp-8E-DWl9Szrf
3e ref is het midden van de bol linksonder bijvoorbeeld
Het hangt allemaal af van de positie van het vliegtuig dat u zoekt.
Hoi allemaal
Hier is een andere oplossing om het midden van een bolvormig of gedeeltelijk bolvormig element te herstellen.
Het voordeel van deze oplossing is dat er geen gebruik wordt gemaakt van tangentie (in een schets of tussen gezichten) die de neiging hebben grillig te zijn.
-1 kopieer het bolvormige oppervlak met " Surface-Offset "
-2 Transformeer het gekopieerde oppervlak dat een deel van een bol is in een volledige bol met " Oppervlakteherstel "
-3 Maak een " Punt " (Referentiegeometrie -> Punt) met de optie "Midden van het oppervlak".
Vriendelijke groeten.
centre_de_sphere.jpg
centre_de_sphere.sldprt