Hoe maak ik een ontwikkelde weergave/doorsnede?

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een ontwikkelde aanzicht/doorsnede van een onderdeel te maken met Autocad en hoe ik deze aanzicht maak?

Bijvoorbeeld vanuit een perspectief.

Mijn excuses als ik mezelf verkeerd heb uitgelegd.

Bedankt.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Allereerst zie ik niet goed wat een dwarsdoorsnede/ontwikkeld beeld is gemaakt vanuit een perspectief.
Heb je een voorbeeld?

Wil je vanuit het oogpunt van Autocad 3D-functies gebruiken?

2 likes

@stefbeno Bedankt voor je antwoord, ik wil het gewoon met Autocad doen, ongeacht de werkplaats. 

Ik heb een voorbeeld gemaakt met solidworks.

Deze kamer binnenin, er is een mechanisme,
Als je wilt 
Stel je voor dat deze weergave een "dwarsdoorsnede" is, die ik van voren plaats,
Als je het mechanisme wilt "uitrekken" of "afwikkelen", wil ik het in 2d detailleren, in de richting van het gebied
die ik tekende.

image_3.jpg

Laten we zeggen dat Autocad voor mij 2D is (zelfs als sommige mensen erin slagen kunstwerken te maken, is het borderline masochisme), dus het zijn de klassieke tekentechnieken die je moet gebruiken (precies alsof je het met de hand doet).

Om de waarheid te zeggen, zie ik ook niet in welk type weergave aan uw behoeften zou voldoen met SW.

4 likes

Hallo@stefbeno 

Inderdaad, zodra je SW hebt, waarom zou je dan met autocad op je hoofd bonken.    ;-)

Het is een beetje alsof je een 3D-geanimeerde weergave in Paint wilt maken.    ;-)

Vriendelijke groeten

4 likes

Ik weet dat het raar is wat ik wil doen...

Vreemd ja, maar het mist ook duidelijkheid, ik begrijp het verzoek niet!

5 likes