Hoe maak je een detailweergave in een sectieweergave?

Hoi allemaal

Ik teken een mechanische assemblage. Volgens de normen moet ik in een dwarsdoorsnede geen boom omhakken, maar wil ik graag een detail in doorsnede laten zien (een spiebaan bijvoorbeeld). SolidWorks laat me echter geen detailweergave maken in een sectieweergave. Weet je hoe ik het zou kunnen doen?

Bedankt!

Goedenavond

Het lijkt mij mogelijk door ofwel een lokale dwarsdoorsnede te maken, dan de boom uit te sluiten en een detailweergave van dit deel te maken. (Misschien andersom)

Hoi @ Yoan

Bekijk deze tutorials

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-profondeur-de-coupe-et-coupe-locale

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/transformer-une-vue-en-coupe-en-vue-iso

In theorie, als ik het goed begrepen heb, heb je je antwoord

@+ ;-)

Goedenavond!

Dit is hoe ik het persoonlijk doe:

1 - Klik met de rechtermuisknop op de sectieweergave

2 - Eigendom

3 - Tabblad "Omvang van de snede"

4 - Het enige dat overblijft is om in de boom de elementen te selecteren die wel of niet moeten worden gesneden in de weergave.

Daar ga je, daar ga je... Eigenlijk is het simpel.... :-)

Yann

coupe.zip
3 likes

Hallo

Ik denk dat die mogelijkheid er ook is.

doc1.pdf
1 like

BOnjnour,

Als u een onderdeel wilt uitsluiten van een snede op SolidWorks, moet u, zodra de snede is gemaakt, met de rechtermuisknop op de snede klikken en Eigenschappen selecteren. Ga naar Bereik van de snede en kies de elementen die u wilt uitsluiten van de snede

In de hoop dat dit je vraag beantwoordt

Vriendelijke groeten

sldw.jpg
2 likes

Voor mij kun je niets doen met de ingebouwde tools. We zullen moeten graven.

In jouw plaats zou ik een nieuw geprojecteerd beeld maken.

Op deze weergave maak ik een lokale sectie die uw hele weergave omvat.

Je stelt de opties in om de bomen vol te hebben.

Op dezelfde weergave maakt u een lokale snede (een andere) die alleen het uiteinde van de boom snijdt waar u uw spiebaanbehuizing wilt zien.

U maakt een detailweergave van het einde van uw boom om de spiebaanbehuizing in groter formaat te zien (als u dat wilt)

1 like

Hallo

Het is niet mogelijk om een lokale doorsnede te maken op een dwarsdoorsnede. Er zijn twee oplossingen:

- je maakt een dwarsdoorsnede en je snijdt de hele boom om de spiebaan te zien, deze voldoet niet aan de norm

- U maakt een lokale snede die uw hele set snijdt inclusief de boom en u maakt een tweede lokale snede op de spiebaan, deze respecteert de standaard maar u heeft de snijmarkering niet op de bovenliggende weergave

Je hoeft alleen maar de oplossing te kiezen die je het minst slecht lijkt

Fijne dag

1 like

Hallo

Ik realiseer me net dat ik alleen maar heb herhaald wat Lespetitspieds had gezegd: ik moet een oogarts raadplegen, denk ik. 

Vriendelijke groeten

2 likes

@samuel.chavanne

Goedenavond

Dat is precies wat ik mezelf vertelde... MDR

Tot ziens!