Hoe sluit je een hoek in een solidworks plaatwerkonderdeel?

Hallo

Ik heb een plaatwerkonderdeel ontworpen op SolidWorks en ik wil de hoek sluiten.

Deze operatie is voor mij onmogelijk.

Bedankt.

Hallo

Ik denk dat de hoek niet kan worden gesloten, simpelweg omdat we in werkelijkheid, als de buis eenmaal met een laser is gesneden en gelast zoals uw model, deze "lege hoek" hebben

2 likes

Ga gewoon naar de las- en slijpwerkplaats ;-)

Het is heel normaal dat je dit type snede onder deze hoek krijgt

http://www.guillot-pelletier.fr/laser-tube.html

@+

2 likes

Hallo

In de functie die je hebt gebruikt om je vouwen te maken, is er een optie "Pas de zijvouwen aan" of iets dergelijks. Als je het vinkje in je functies uitschakelt, hoe ziet het er dan uit???

Hallo

Ik heb dit met een body of revolution kunnen doen door de schets aan de aangegeven kant te maken; Maar het zal niet uitkomen op het uitgevouwen.

capture.png

Hier is het bestand in SW2015

coin_ferme.sldprt

Hallo

Ik denk dat je hem moet vragen om je hoeken te lassen, in een eenvoudige vouw denk ik niet dat je ze kunt "sluiten".

Hallo

Inderdaad, in werkelijkheid zouden deze hoeken geblokkeerd moeten worden door de las, maar het lijkt mij dat je voor gegalvaniseerd staal openingen moet laten voor het ontgassen van deze behandeling.

2 likes

Hallo

Wat is het doel van de gesloten hoek???   Omdat ik denk dat in jouw ontvouwing van de wil deze opening niet zal hebben, dus je stuk weerspiegelt niet de uiteindelijke realiteit. Als je de functie van je uitgevouwen staat1 bewerkt en je schakelt het vakje voor hoekverwerking uit, dan zal de uitbreiding de werkelijkheid weerspiegelen, maar dit vakje wordt automatisch aangevinkt en waarom weten alleen de jongens van Solidworks het...

1 like