Om (mij) compleet te maken is een geklonken verbinding het speciale geval dat zowel in multi-body plaatwerk als in montage kan worden behandeld. Het plaatwerk met meerdere diktes lijkt mij blootgesteld aan veel fouten (parametrisering bij uitzondering, dus risico op vergeten) en zou daarom de uitzondering moeten zijn.
@Olivier42: Ik geef de voorkeur aan een gecontroleerde en beheersbare externe referentie (je moet gewoon het snoer op het juiste moment doorknippen) dan een stapeling functies die moeten worden overgenomen (ook al zijn het maar de schetsplannen) om de stukken te scheiden om ze in plan te zetten.
Remrem: Het stelt je in staat om gemeenschappelijke functies/bezuinigingen te hebben zonder door externe referenties te gaan !!
SW is gebaseerd op externe referenties. Met een beetje organisatie en nauwgezetheid is dit geen probleem meer. Anders ontwerpen we een machine uit één stuk!
Of om assemblage/rommel te controleren zonder door "Onderdeelbewerking in een ASM" te gaan.
Juist in de kamers kunnen we geen botsingsdetectie doen en dan heb ik het nog niet eens over mogelijke bewegingen.
Het "naar believen" aanmaken van externe referenties mag niet automatisch gebeuren, als er andere mogelijkheden zijn.
Ik weet niet zeker of het creëren van meer problemen een oplossing is.
Ik probeer niemand te overtuigen, maar aan de andere kant, om te zeggen dat er maar één methode is , in het geval dat er 2 (of meer...), wil ik zeggen "nee, er is er niet maar één".
Beide benaderingen blijven volkomen geldig,
Alleen werken met externe referenties is geen algemeenheid, natuurlijk staat de software het toe, maar je moet de gevolgen kennen, om te weten waar je daarna mee te maken krijgt.
Als mensen dan "liever" alleen met externe referenties werken, is dat hun keuze, het is geen algemeenheid.
Werken in een PRT-multibody-plaatwerk is niet "meer problemen creëren"...
In sommige gevallen zal de ene methodegebaseerde aanpak geschikter zijn, en in andere gevallen de andere.
We werken niet allemaal in dezelfde industrie en we maken niet noodzakelijkerwijs hetzelfde type onderdelen, dus de behoeften kunnen variëren, en dat geldt ook voor de benaderingen.
Nog een groot voordeel van het gebruik van een multi-body PRT "soms":
de functie "las toevoegen" waarmee u snel een 3D-lijnvoetafdruk kunt creëren (en indien nodig een lastafel), en vooral niet voor de gek wordt gehouden tijdens de montage (met andere onderdelen, schroeven, enz...) en de beroemde tegenkomt :
Het werkt niet vanwege het lassen, je zult moeten slijpen...