Blokken beheren in Draft Sight

Hallo

Ik werk nog maar kort met Draft Sight en ik wil de blokken die ik heb gemaakt intelligent beheren:

• Blokkades kunnen verwijderen
  • Groepeer blokken op genre voor eenvoudig zoeken
  • Verander de kenmerken, bijv. schaalvergroting van bestaande blokken
  • Plaats groepen blokken, gemaakt in een tekening, voor gebruik in andere projecten. Er is de ExportMPlan-functie, maar je moet blok voor blok werken, wat vervelend kan zijn.

Bedankt

Beantwoordt deze video je vraag gedeeltelijk? Zie: http://cc7107_76.perso.sfr.fr/Draftsight/draftsight%20les%20blocs.htm
1 like

Er was een tijd dat er tablets waren (om gedigitaliseerd te worden) en geen aanraaktablets. In die tijd bestonden alle bibliotheken en waren ze met één klik toegankelijk vanaf deze tablets. Toen kwamen de kleine muis (niet die voor tanden) en de mobiele telefoons. De bibliotheken moesten worden georganiseerd op mappen en bestandsnamen (max. 8 tekens) die iets wilden uitdrukken. In feite moet deze methode worden gebruikt. Een blok (een plan waar daadwerkelijk als element aan wordt gewerkt) kan lokaal bij de tekening zijn of extern zijn opgeslagen in een DWG-formaat. 2 methoden:

- Als je niet veel blokken (of symbolen) hebt of als het een cartridge-type is, maak dan een tekening zoals in de kleine demo van Lucas met attributen... en neemt het op. Je maakt een tweede tekening (de echte) en je importeert deze onafgebroken. Je kunt op dezelfde manier ook een close-up maken met al je zichtbare blokken (in dit geval moet je je geïmporteerde opname opsplitsen), je pikt, kopieert, beweegt,... wat je nodig hebt en als je klaar bent, elimineer je wat je niet nodig hebt. Deze zeer praktische methode voor kleine reeksen plannen of in de versie "Fotokopiëren" vereist aan het einde het gebruik van het commando "opschonen" om alle ongebruikte blokken te verwijderen en zo de grootte van het bestand op uw machine te beperken.

- De "pro"-methode en het standaardgebruik is om een hele bibliotheek van symbolen te maken (één symbool = één plan) en deze naar behoefte te importeren. Zuiniger in ruimte en verplicht wanneer je met een grote bibliotheek wilt werken. Deze methode vereist alleen dat je de elementen op thema classificeert en nadenkt over de naam van het bestand (en idealiter een tekening met alle symbolen en mapnamen om ze snel te vinden).

- Het is in Drafsight mogelijk om de menu's aan te passen om de bibliotheken te beheren, maar in de gratis versie is dit uiterst beperkt dus niet erg interessant.

1 like

Hoi @ bernard.spinoit

Bekijk deze tutorial in het Engels, maar volg hem gewoon

Maak een blok met attributen in DraftSight

http://www.youtube.com/watch?v=YYFTb44X-WQ

@+ ;-)

1 like

Bedankt voor al deze verduidelijkingen,

Ik zie in ieder geval dat je met de gratis versie (maar ik heb de andere versie niet en weet niet hoe ik moet vergelijken) blok voor blok moet gaan.

Wees dus heel voorzichtig bij het maken om niet te veel opeenvolgende lagen in de blokken te plaatsen, bijvoorbeeld, want dan is er geen manier om ze allemaal uit een plan te verwijderen en ze dus uit de directory van dit vlak te halen.

Nog een klein probleempje, als ik een blok uit een buitenmap neem om het in een plan in te voegen, dan moet ik deze laatste versie gebruiken, die aan dit plan hangt en er is geen link met de buitenversie, als ik deze verander!

Maar goed, als het programma niet het meest flexibel is, biedt het mogelijkheden door het een beetje beter onder de knie te krijgen ... Als je een vrij precies beeld hebt van wat je wilt bereiken.

Nogmaals bedankt

Bernard

1 like