Hoe om te gaan met de dikte van lijnen die in dikke lijnen zijn gesneden en andere lijnen in dunnere lijnen

Hallo

Ik houd me bezig met de opmaak van de Mises en Plan. Ik merk dat voor de dikte van de lijnen de snijlijnen dik kunnen zijn, maar dit heeft ook een impact op de hoogtes. Dat maakt een groot pakket als de elevatie op schaal 1/10 is. Heeft u oplossingen om snijstreken in 0.30 (bijvoorbeeld) en ongesneden streken in 0.20 te zetten? De ultieme wens zou zijn om ook de arcering op 0,10 te zetten.

Bedankt voor je hulp

1 like

Optie / Documenteigenschap / Regellettertype? 

2 likes

Ja. Ik vond dit goed, maar we kunnen zien dat de snijlijnen dezelfde dikte hebben als de ongesneden lijnen. Komt het door het randtype "Zichtbare randen" en "Zichtbare randen (SpeedPak)"? Wat is het verschil tussen de twee?

Kun je een visual plaatsen, want voor mij zijn de lijnen, of het nu op een normale weergave of een dwarsdoorsnede is, altijd in dezelfde categorie, dus niet te onderscheiden :/

1 like

Hallo

Hetzelfde probleem, ik heb gekeken en ik heb het niet gevonden, dus ik gebruik de randfilters, selecteer de sectie en verander de randen dikker.

2 likes

door via Draftsight te gaan zou het moeten werken ;-)

Zie deze links

http://www.lynkoa.com/forum/draftsight/mise-en-plan-draftsight

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/draftsight-afficher-les-trac-s-dans-la-feuille-model-avec-des

Ik bied je dit bericht aan om de weergave van lijnen volgens verschillende diktes in het "model" -blad met Draftight te activeren.

Standaard behouden in het model (grafisch gebied), ongeacht de dikte van de lijn die u kiest via de klappen, alle paden dezelfde dikte.

Hier is het resultaat verkregen met deze instellingen:

Om deze instelling te wijzigen en de verschillende diktes te zien, klikt u op "Extra", "Opties" en kiest u vervolgens het tabblad "Lege stijlen" :

Na het aanvinken van het vakje "Toon dikte in grafisch gebied", krijgt u dit resultaat:

@+ ;-)

Dank u voor uw snelle antwoorden. Ik vind het nog steeds best gek dat een tekensoftware als Solid Works niet meer weet dan dat, hoe je lijndiktes moet beheren. Dat je de randen één voor één moet kiezen om ze te personaliseren.

Nogmaals bedankt voor je hulp, altijd zo snel. Fijne week

2 likes