Hoe beheert u de back-up en synchronisatie van uw bestanden?

Hoi allemaal

Voor degenen die geen PDM gebruiken, hoe beheert u de back-up van uw CAD-gegevens en andere documenten?

Kopiëren als je erover nadenkt? Automatisch geplande kopie? Dagelijkse synchronisatie? Real-time synchronisatie? Werken in de cloud?

Harde schijf? NAS-server? Online abonnement? Abonnement bij een professionele provider?

Ik ben benieuwd naar jullie verschillende ervaringen, om de beveiliging van mijn gegevens te verbeteren!

Hallo

Ik maak gebruik van de standaard Windauze functie.

Aan de andere kant moet je bepalen hoeveel versies je wilt behouden, anders heb je alleen de laatste.

U kunt ook alleen het tijdelijke gebied behouden dat door SW wordt beheerd, waardoor u zoveel versies kunt houden als u wilt.

Voor mijn complexe sets pak ik af en toe wel in- en uit.

Vriendelijke groeten

Hallo

Nu gebruik ik de PDM met VM replicatie.
maar voorheen was het VM-replicatie + HDD-back-up 1 keer per week + persoonlijke oplossing, zonder goedkeuring van de IT-afdeling, een synchronisatie met een NAS.

Jerome

1 like

Het hangt af van het volume waarvan een back-up moet worden gemaakt, van de noodzaak om terug te gaan naar een vorige versie.

Omdat onze bestanden uiteindelijk door de klant worden gearchiveerd, zijn we tevreden met de opslag op een NAS waarvan elke avond een back-up wordt gemaakt.
Afhankelijk van het geval wordt een zip gemaakt om de status van het bestand op een bepaald moment te behouden, bijvoorbeeld voordat een ontwerpwijziging plaatsvindt...

1 like

@Zozo_mp

Wat is de standaardversie waar je het over hebt?

Hallo @Icome

Voor W10 in het startmenu ==> Instellingen ==> Update en beveiliging ==> Back-up ==> meer opties ==> Back-up optie ==> u komt dan bij de bijgevoegde afbeelding

Vriendelijke groeten

1 like

Aan de andere kant, wat en waar bespaart het? :/

Het probleem is altijd om te anticiperen op een hardware-incident, bijvoorbeeld: harde schijf die brandt, of nog erger, desktop die brandt!