Ik ben net klaar met een assemblage met elementen gemaakt met de Piping-module.
Ik ga verder met het tekenen van deze buizen voor de onderaannemer. De onderaannemer heeft X-, Y-, Z- en (buig)radiuscoördinaten nodig. Deze informatie is te vinden in "Pijp-/buisgegevens exporteren".
De enige ongepastheid is dat deze gegevens in HTML- of TXT-formaat zijn.
Is het mogelijk om deze gegevens automatisch in een tabel in te voegen bij het maken van de tekening (wat automatisch gebeurt door "piping drawing")?
Maak misschien een macro die de HTML- of TXT-informatie op een Excel-tabel plaatst en kopieer die tabel vervolgens naar een tekening. Om getest te worden.
Helaas zal dit waarschijnlijk eindigen met de ontwikkeling van een macro.
Ik zou graag een andere oplossing willen. Voorbeeld: een stuklijst (of Excel-bestand) die gegevens ophaalt uit eigenschappen. Ik denk dat de piping / buis gegevens is opgeslagen ergens in SW.
@gt22
Het is gewijd aan grote leidingsystemen. Ik ben bescheidener. Ik werk met koperen buizen
Het is mogelijk om van deze gegevens een txt (zie afbeelding) te maken en deze dus te importeren in een excel en zo het excel bestand in een tekening te zetten.
Helaas geen directe oplossing in Solidworks, de Coyote oplossing blijft voor mij de simpelste.
Nadat ik dit heb geautomatiseerd, denk ik dat het met een macro heel goed mogelijk is, je zou een macro nodig hebben die alle routeringssubsets in TXT exporteert, die vervolgens de TXT's in Excel opent om ze in XLS-formaat door te geven, vervolgens het routeringsplan in solidworks opent en het Excel-bestand met een gedefinieerde coördinaat invoegt.
Ik verberg niet dat ik niet zou weten hoe ik deze macro moet ontwikkelen, maar ik vind dat een persoon met een API het moet kunnen.
Nadat ik ook denk dat we de uiteindelijke bu van deze manipulatie moeten zien, inderdaad, als het doel is dat een persoon de lijnen op een buigmachine kan produceren, is het waarschijnlijk dat het hem niet veel vooruithelpt om alleen een pdf van de tekening met de coördinatentabel te hebben, Om te zien, maar een buigmachine via import software op te slaan dit beheerd alleen met behulp van formaten zoals PCF, DXF of IGES ... Het moet daarom direct in de werkplaats worden gevraagd.